پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
استاندار هرمزگان گفتار و سلوک امام سجاد(ع) را سراسر نورانی دانست و گفت: این سخنان و سيره می‌تواند معیار و شاخص راه و مسیر در طول زندگی ما باشد زیرا اگر اعمال و اخلاق ما در این معیارها قرار گیرد تکلیف خود را انجام داده‌ایم.

شعار سال: فریدون همتی صبح امروز در هفتمین کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) در بندرعباس با اشاره به سخنی از امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، اظهار کردامام سجاد(ع) مي‌فرمايند، اگر سه حالت و خصلت در هر يك از مؤمنين باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قيامت در سايه رحمت عرش الهي مي‌باشد و از سختي‌ها و شدايد صحراي محشر در امان است.

وی اضافه کرد: اوّل آن كه در كارگشائي و كمك به نيازمندان و درخواست كنندگان دريغ ننمايد كه این فرمایش ایشان می‌تواند یک چارچوب و معیار خوبی نخست برای مدیران نظام اسلامی و پس از آن برای آحاد مردم باشد.

وی افزود: دوّمین فرمایش امام سجاد(ع) اين است كه هركس قبل از هر نوع حركتي بينديشد كه كاري را كه مي‌خواهد انجام دهد يا هر سخني را كه مي‌خواهد بگويد آيا رضايت و خوشنودي خداوند در آن است يا مورد غضب او مي باشد و سوّم قبل از عيب جويي و بازگويي عيب ديگران، سعي كند عيب‌هاي خود را برطرف نمايد.

وی خاطر نشان کرد: این دو فرمایش امام سجاد(ع) نیز در زندگی مردم ما باید کابرد زیادی داشته باشد و قبل از عیب‌گویی از دیگران باید سعی شود اول عیب خود را برطرف سازیم و این امر موجب سلامت جامعه خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفتار و سلوک امام سجاد(ع) را سراسر نورانی دانست و عنوان کرد: این سخنان و سيره می‌تواند معیار و شاخص راه و مسیر در طول زندگی ما باشد زیرا اگر اعمال و اخلاق ما در این معیارها قرار گیرد تکلیف خود را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه گفتار و سلوک ائمه اطهار(ع) باید چراغ راه مسلمانان باشد، تصريح كرد: در هر یک از این بزرگواران در گفتار و سلوک خود یک وجه قالب را می‌توان برگزید و وقتی به نهضت امام حسین(ع) می‌نگریم از نهضت ایشان از خودگذشتن، فداکاری و ایثار را می‌آموزیم.

همتی اضافه کرد: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی مردم ما با اتصال به نهضت امام حسین(ع) و با ایثار و از خود گذشتگی از کیان، اعتقاد و مرز و بوم خود حفاظت کردند و اتصال مردم ما به نهضت امام حسین(ع) همچنان برقرار است و امروز شاهد رشادت‌های جوانان در خارج از مرز و دفاع از اسلام هستیم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: تا زمانی که این اتصال بر قرار باشد، استقامت در برابر دشمنان را خواهیم داشت و انشالله این اتصال همیشه برقرار باقی بماند و مردم با اتصال به نهضت امام حسین(ع) در مقابل تمامی توطئه‌های بیگانه و دشمنان ایستادگی و استوار بمانند.

استاندار هرمزگان در ادامه امام محمدباقر(ع) را دانشمندی دانست که با علم خود در برابر دشمنان ایستادگی کرد و افزود: وقتی به جهاد این امام بزرگوار در زمینه علم ودانش می‌نگریم پی خواهیم برد که یکي از راه‌های رسیدن به گنج معرفت علم و دانش است.

وی اضافه کرد: برای اینکه ایران از غریبه‌ها و دشمنان بی‌نیاز شود باید در زمینه جهاد علمی و کسب دانش تلاش کنیم تا بتوانیم کشور قدرتمند و با صلابتی داشته باشیم.

همتی معرفت را گنجی دانست که نیاز به ترسیم نقش راه دارد و گفت: معارف ائمه مانند گنجی است که استاد آن باید نقش درستی ترسیم کند تا به گنج آن برسیم.

استاندار هرمزگان برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در هرمزگان را اقدامی موثر در زمینه شناساندن سیره آن امام بزرگواردانست و عنوان كرد: امروز هرمزگان با نام امام سجاد(ع) مزین شده و در دیگر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور تلاش شده تا اندیشه و سلوک امام سجاد(ع) درجوانان نهادینه شود كه اقدام ارزشمندي است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 967-6685-5:www.khalijefars.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین