پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۹۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری تهران با انبوهی از تناقضات همراه است. اولویت ها فراموش شده اند و سلیقه ها ، بعنوان اولویت مطرح شده و مبنای دعوا قرار گرفته اند. مهدی چمران درباره ساخت فرهنگسرا در پارک لاله می گوید که «ما اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود، باید منتظر باشیم طرح ارایه شود.». باید از مهدی چمران پرسید که تاسیس فرهنگسرا در پارک لاله با ان حجم شکایت شهروندان مهمتر است یا تعمیر فوری پله برقی های پل های عابرپیاده تهران؟ قضاوت در این خصوص با کلیه شهروندان تهرانی.

شعارسال: مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

واکنش رییس شورای شهر به حصارکشی پارک لاله + فرهنگسرا در پارک لاله مهمتر است یا تعمیر فوری پله برقی های پل های عابر پیاده تهران، آقای چمران؟

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضا‌هایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیئت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قرارداد‌ها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

همانگونه که در متن خبر بالا مشخص است. مهدی چمران با نوعی سوگیری به سمت شهردار تهران، اقدام به دفاع غیرمستقیم از عملکرد شهرداری نموده و قرارداد را فاقد ایراد می‌داند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان با مطالعه سطحی قرارداد، ایرادات شکلی و ماهوی عدیده‌ای را بر آن وارد دانسته که نه تنها مهدی چمران، بلکه حتی حقوق دان‌های حامی شهردار نیز، توان موجه جلوه دادن آن‌ها را نداشته و ندارند.
دومین مسئله، عدم رعایت تشریفات شکلی و اداری تصویب این قرارداد در شورای شهر تهران است که مهدی چمران متاسفانه با کمال صد‌ها تاسف، با رویکردی قهوه خانه‌ای با آن برخورد کرده و با ساده جلوه دادن موضوع، می‌گوید که اگر کسی اصل قرارداد یا ضمائم را می‌خواهد برایش ارسال می‌شود؟
سومین مسئله قابل ذکر در صحبت‌های مهدی چمران، کم توجهی به اولویت هاست. از مهدی چمران می‌پرسیم که مصوبات شورا‌های قبل چه ارتباطی به شورای حاضر دارد؟ شورا‌ها شخصیت مستقل حقوقی و تصمیم گیری داشته و طرح هر موضوع در شورا‌های قبل، تکلیفی برای شورای جدید ایجاد نمی‌کند. مورد دیگر آنکه، ساخت فرهنگسرا در پارک لاله تهران مهمتر است یا تعمیر پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده شهر تهران؟
جعفر تشکری هاشمی ۱۹ اردیبهشت ماه سال گذشته (۱۴۰۲) در جلسه شورای شهر تهران گفته بود: در تهران ۱۱۹ پل عابر با پله برقی وجود دارد و طی بررسی‌های ۴۸ ساعت گذشته مجموعا ۵۷ دستگاه با نواقصی مواجه هستند و ۱۵ پل بصورت کامل غیرفعال هستند. به عبارت دیگر، ۵۲ درصد پل‌ها سالم، ۳۵ درصد دارای کمی نقص و ۱۳ درصد کاملا غیر فعال هستند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ستاره صبح، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1403، کدخبر: 612563، setaresobh.ir/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین