پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی جز با همکاری آحاد جامعه ممکن نخواهد بود.

شعارسال: محمدرضا حکیمی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه حاج احمد فلاح یزد با تأکید بر اهمیت آب در پیدایش تمدن‌های اولیه بشری گفت: کشور ایران به‌عنوان یکی از کشورهای خشک و نیمه‌خشک جهان محسوب شده و ازجمله کشورهای منطقه خاورمیانه است که با بحران آب روبروست.

وی مهم‌ترین علل کم‌آبی در کشور را موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی کشور و برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی برشمرد و ادامه داد: حدود 85 درصد از مساحت کشور خشک و بیابانی است متوسط بارندگی کشور یک‌سوم متوسط بارندگی جهانی و همچنین میزان بارندگی استان حدود 93 میلی‌متر هست که معادل 40 درصد متوسط کشور است.

این مقام مسئول افزود: استان یزد یکی از کم باران‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود و به همین دلیل فاقد جریان‌های آب سطحی بوده و بیشترین نیازهای استان، از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود.

حکیمی میزان تبخیر در استان را سه هزار و 193 میلی‌متر برشمرد و تصریح کرد: تعداد منابع آبی استان یزد را 387 دهنه چشمه، دو هزار و 630 رشته قنات و سه هزار و 863 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق تشکیل می‌دهند

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد خاطرنشان کرد: آب‌های زیرزمینی برای استان جنبه حیاتی داشته و باید در حفظ و حراست از آن تمام تلاش خود را به کاربریم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت اصلاح الگوی مصرف سفره‌های آب زیرزمینی اذعان کرد: منابع آب زیرزمینی محدود است و درصورتی‌که بی‌رویه برداشت شود خیلی زود به اتمام خواهد رسید. خشک شدن قنوات، تغییر کیفیت آب، نشست زمین، بیابان‌زایی و افزایش ریز گردها از اثرات برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی است.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد در پایان گفت: موفقیت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی جز با همکاری آحاد جامعه ممکن نخواهد بود. دانش آموزان باید پلیس آب باشند و اعضای خانواده و اطرافیان را بر صرفه‌جویی در مصرف آب سفارش کنند، مسئله آب باید دغدغه عموم مردم باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26مهر1396، کدخبر: 13960726000278: www.yazd.farsnews.com
 


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین