پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پنج برابر ظرفیت تعریف شده استاندارد از دشت اردبیل آب برداشت شده که این امر سبب نشست دشت اردبیل شده است.

شعار سال: اصغر سلیمان‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت بحرانی دشت اردبیل اظهار داشت: متاسفانه بیش از حد مجاز و پنج برابر ظرفیت تعریف شده استاندارد از دشت اردبیل آب برداشت شده که این امر سبب نشست دشت اردبیل شده است و به همین دلیل هم‌اکنون نسبت به سال‌های گذشته بیشتر با مشکل آب‌ سفره‌های زیرزمینی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: استاندارد آب از دشت اردبیل 130 میلیون مترمکعب است که در حال 632 میلیون مترمکعب آب از این دشت برداشت شده است که این میزان قابل توجهی است و نیاز است برای مقابله با بحران آب برنامه‌ریزی‌های اساسی و هدفمند مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مدیریت صحیح در مصرف آب یک گام مهم و اساسی در ارتباط با بهبود وضعیت موجود است که با هدف جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب در دستور کار قرار داده شده و هم‌اکنون 30 تا 40 درصد آب‌هایی که در پشت سدهای استان ذخیره‌سازی می‌شد تعدیل شده است.

سلیمان‌زاده بیان کرد: بحران دشت اردبیل در حال حاضر موضوعی جدی و زنگ خطر برای استان است که در صورت مدیریت صحیح آب به ویژه در بخش کشاورزی نمی‌توانیم شرایط را تحت هیچ شرایطی به وضعیت اولیه بازگردانیم و مشکلات موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: وضعیت بارش در ماه‌های گذشته نیز بسیار نامناسب بود که خوشبختانه این ماه با رشد دوبرابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بودیم که امیدواریم شاهد تداوم بارش‌ها در سطح استان باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اجرای 15 پروژه متعدد در بخش تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی سبب جلوگیری از بیلان منفی دشت ممنوع اردبیل می‌شود که از جمله این اقدامات می‌توان به استفاده از کنتورهای هوشمند مصرف کشاورزان و روستائیان استفاده می‌کند.

سلیما‌ن‌زاده بیان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در این راستا در دستور کار قرار داده شده می‌توان به توسعه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، تعادل‌بخشی و تسریع در اجرای طرح‌های آبی استان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با تزریق اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به میزان یک میلیارد دلار انتظار می‌رود در نیمه نخست سال آینده پروژه‌های اجرایی آب و خاک از این محل تکمیل و به بهره‌برداری برسد و مابقی پروژه‌ها نیز با تامین اعتبارات استانی و ملی نهایتا تا دو سال آینده به مرحله تکمیل می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اجرای طرح داناب نیز با مشارکت آموزش و پرورش و وزارت نیرو به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ صحیح استفاده از آب در مدارس در حال اجرا است که باید در سال‌های آینده اجرای این طرح با جدیت و تداوم بیشتری تداوم یابد تا بتوانیم خروجی‌های مناسبی در این زمینه شاهد باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 25 مهر 96، کد مطلب: 1548933:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین