پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: در سال گذشته استان سمنان حداکثر ۵۱ روز بارش باران و برف داشته است.

شعار سال: ایرج حیدریان اظهار کرد: از این 51 روز، حدود ۷۵ درصد آن در فصول زمستان و بهار بوده که سهم زمستان ۲۲ روز و سهم فصل بهار از آن ۱۵روز بوده است و مابقی بارش‌ها نیز در دو فصل دیگر حادث شده است.

وی افزود: حداکثر بارش متوسط روزانه در سطح استان در روز ۲۵ بهمن ماه ۹۵ به میزان ۱۶.۱ میلیمتر حادث شده که در کلیه ایستگاه‌های مبنا ثبت شده است، همچنین در این ۵۱ روز تنها در شش روز آن بارش در همه ایستگاه‌ها ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: براساس آمار ماخوذه از ایستگاه‌های باران سنجی و تبخیر سنجی مبنای استان سمنان در سال آبی ۹۶-۹۵ به‌طور متوسط ۹۹.۶ میلیمتر بارندگی انجام شده است،این درحالی است که در سال آبی گذشته این میزان ۹۶.۷ و در بلندمدت ۱۲۰.۵ میلیمتر بوده است که نسبت به سال پیش از آن سه درصد افزایش و نسبت به میاتگین دراز مدت ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: بیشترین افزایش در ایستگاه بنه‌کوه رخ داده به‌طوریکه نسبت به سال گدشته بیش از دو برابر و نسبت به بلندمدت ۲۰ درصد افزایش بارش داشته است. همچنین بیشترین کاهش بارندگی نیز در ایستگاه مجن برابر ۴۴ و ۲۳ درصد نسبت به سال قبل و میانگین بلندمدت بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین گفت: در سال آبی گذشته بارش‌ها از آبان شروع شده و به‌طور متناوب تا اردیبهشت ماه ادامه یافته است.

این عضو شورای حفاظت از آب استان با بیان اینکه در چهار ماه آخر سال آبی حداقل بارش در استان بوقوع پیوسته است، گفت: حداکثر بارش به میزان ۷۵.۵ میلیمتر در بهمن ماه در ایستگاه مجن گزارش شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 30 مهر 96، کد مطلب: 96073016843:www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین