پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۷۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در کشور گفت: تا سال 1430جمعیت 60 سال به بالا ی ایران به 30 میلیون نفر خواهد رسید.

شعارسال: علی ربیعی روز سه شنبه درآیین گشایش ساختمان لاله آسایشگاه کهریزک استان البرز بابیان اینکه پیشگیری از سالمندی همراه با معلولیت یکی ازمهمترین برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: آمارها نشان می دهد اکنون جمعیت بین 60 تا 65 سال، 2میلیون و 500 هزار نفر و جمعیت 65 سال به بالا بیش از 4 میلیون و 800 هزار نفر است.

وی اضافه کرد: حدود 7میلیون و 400 هزارنفر از جمعیت کشور بالای 60 سال هستد که معادل 8 درصد کل جمعیت ایران است.

ربیعی ادامه داد: از این تعداد 24درصد زنان سالمند معادل حدود 900 هزارنفر هستند و تنها زندگی می کنند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دربخش دیگری ازسخنان خود به معلولیت ها درجامعه اشاره و گفت : 100 درصد غربالگری شنوایی و بینایی در زمان تولد در کشور انجام می شود و درتلاش هستیم غربالگری ژنتیک را هم دنبال کنیم .

ربیعی اظهار کرد: از برنامه های دیگر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هدف گذاری برای معلولان و توانبخشی آنان با ایجاد شغل و مسکن است .

وی افزود: اکنون یک میلیون و 300 هزار معلول زیرپوشش داریم که ازاین تعداد 700 هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید هستند که 120هزارنفر در مراکز نگهداری می شوند.

وی خاطرنشان کرد : یکی دیگر ازبرنامه های وزارت تعاون جداسازی معلولان ذهنی به لحاظ شدت و ضعف معلولیت است که به این منظور 40 خانه کوچک برای نگهداری 400 معلول ذهنی با شدت کمتر راه اندازی کرده ایم .

وی درادامه به کامل شدن طرح توانبخشی معلولان 'سی بی آر' درتمام روستاهای کشور اشاره کرد وافزود: ازامروز قصد داریم این طرح را شهر به شهر در مدت 2سال آینده اجرا کنیم .

سی .بی آر. طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است که با موفقیت در روستاهای کشور به اجرا درآمده است.

ربیعی ارائه خدمات به کودکان اوتیسم موقت وشبانه روزی را ازدیگر اقدامات وزارت تعاون اعلام کرد و گفت : به همین منظور 6مرکز ازامروز برای ارائه خدمات به این افراد درکشور راه اندازی شده است .

وی درادامه بابیان اینکه آسایشگاه کهریزک نماد خیر جمعی درایران است گفت : جامعه ای خوشبخت است که زیست اخلاقی داشته باشد و خیر جمعی امروز می تواند جامعه ما را خوشبخت کند.

با حضور وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ساختمان لاله آسایشگاه کهریزک در البرز به بهره برداری رسید.

این ساختمان در زمینی به مساحت 6هزار متر مربع دارای سه بخش مرکز توانبخشی و مراقبت در منزل، مرکز آموزش و توانبخشی روزانه و مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی است.

این ساختمان با ظرفیت 450 سالمند مرد و با هزینه 73 میلیارد ریال با کمک خیرین احداث شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27مهر1396 ، کدخبر: 82602307: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راد
-
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
نکنه قراره تا سال 1430 هم همین جمعیت تمام ظرفیت کارمندی رو اشباع کرده باشن. درسته که باید از تجربیاتشون استفاده بشه. ولی فکر میکنم بازنشسته شدن اونها برای باز شدن جای خالی برای جوونا هم بد نباشه
الف م
ناشناس
Germany
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
خب معلومه شما مگه چی برای ایندگانمون فراهم کردین الودگی کم ابی بی کاری تحریم و ...
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین