پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب از روند مدیران دانشگاهی برای حضور یک زن در وزارتخانه علوم انتقاد کرد.
شعارسال: یک فعال سیاسی اصلاحطلب از روند مدیران دانشگاهی برای حضور یک زن در وزارتخانه علوم انتقاد کرد.

الهه کولایی فعال سیاسی اصلاحطلب با انتقاد از رویکرد رئیسجمهور در عدم معرفی یک زن به عنوان وزیرعلوم تاکید کرد: متاسفانه از همان ابتدا در بین گزینههای دولتمردان و البته مدیران دانشگاهی که به رئیسجمهور مشورت میدادند نام زنی برای حضور در وزاتخانه علوم وجود نداشت.

وی تصریح کرد: هرچند در ابتدا الهام امینزاده یکی از گزینههای اصلی برای حضور در وزاتخانه علوم محسوب میشد و از نظر اجرایی نیز زن و شخصیتی توانمند بود اما متاسفانه عدم همراهی دوستان در بدنه دانشگاه و دولت سبب شد تا هیچ زنی در کابینه دوازدهم حضور نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاحطلب خاطرنشان کرد: فضای مردانه مدیریت دانشگاهها در دولت دوازدهم نیز اجازه نداد تا یک زن سکاندار وزراتخانه علوم باشد روندی که بدون شک رئیسجمهور محترم باید پاسخگو آن باشد و تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ کند.

کولایی خاطرنشان کرد: در فضایی که متاسفانه روسای دانشگاههای آن در اختیار مردان است به طورحتم بستر و زمینه لازم برای حضور زنان در مراتب دولتی نیز کمتر فراهم میشود روندی که به وضوح در انتخاب وزیرعلوم آن را مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم رئیسجمهور که شعار تدبیر و عقلانیت را محور اصلی رویکرد دولت خود قرار دادند با درایت و هوشیاری بیشتری در جهت تحقق مطالبات زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور وارد عمل شوند و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند چرا که ادامه رویه فعلی بدون شک به ضرر دولت خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتحاد خبر، تاریخ انتشار: 1 آبان 1396، کدخبر: 86504 ، www.ettehadkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین