پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
معاون خدمات شهری شهردار کرمان از جمع‌آوری ۶۷۸ مورد سد معبر دست‌فروشان در شش ماهه نخست سال‌جاری از سطح شهر خبر داد.

شعار سال: محمدرضا محمدرضاخانی گفت: هرچند شهرداری مکان های خاصی برای مستقر شدن دست‌فروشان تعیین کرده، اما آن ها در این رابطه با شهرداری همکاری نمی‌کنند.

وی همچنین به ایجاد بازارچه‌ای در خیابان ابوذر برای استقرار دست‌فروشان در روزهای جمعه اشاره کرد و افزود: دست‌فروشان تمایل دارند که در معابر پرتردد مانند میدان آزادی، چهارراه ولی‌عصر (عجل) بساط خود را پهن کنند که اشتباه است؛ زیرا نه‌تنها در عبور و مرور مردم اختلال ایجاد می‌شود؛ بلکه عابران پیاده مجبور می‌شوند از خیابان گذر کنند و ممکن است دچار حادثه شوند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان بیان کرد: ماموران اجراییات شهرداری برای حفظ حقوق مردم طبق قانون ملزم هستند با افرادی که در معابر پرتردد و حادثه‌خیز بساط خود را پهن می‌کنند، برخورد کنند، اما دست‌فروشان می‌توانند از ساعت نه شب به بعد در صورتی که موجب ترافیک شهری نشوند، بساط خود را در معابر از قبل تعیین‌شده توسط شهرداری قرار دهند و ماموران شهرداری مانع این اقدام نمی‌شوند.

محمدرضاخانی در ادامه، در مورد سدمعبر بعضی از رستوران ها و کافی‌شاپ‌ها گفت: با گرفتن مجوز از شورای شهر کرمان، به این اصناف اجازه دادیم تا در بعضی از ساعات شبانه‌روز بخشی از پیاده‌رو را به‌نحوی که در عبور و مرور اشکالی ایجاد نشود، اشغال کنند.

وی افزود: شهرداری به این اصناف اجازه داده تا بعد از نماز مغرب و عشا تا جایی که پیاده‌رو اجازه می‌دهد، با پرداخت مبلغی به شهرداری در ساعت معینی میزان معینی از پیاده‌رو را برای قرار دادن میز و صندلی اشغال کنند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان به مزاحمت خودروهای سیار میوه‌فروشی در شهر اشاره و خاطرنشان کرد این خودروها در معابر مختلف ایجاد ترافیک می‌کنند؛ بنابراین، با هماهنگی صنف میوه‌فروشان و پلیس راهنمایی و رانندگی، با آن ها برخورد می‌کنیم.

محمدرضاخانی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در مسیر گشت‌زنی خود در صورت مشاهده موردی، آن ها را جریمه خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موردی از سدمعبر با ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۳۳۴۱۶۱۴۶ مسئولان شهرداری را از موارد خلاف شهری مطلع کرده تا به موقع اقدام کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 آبان 96، کد مطلب: 4123905 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین