پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
جوانان این دیار چه تحصیل کرده و چه تحصیل نکرده باید برای بدست آوردن لقمه ای نان به دست فروشی و دیگر کارهایی که در خور یک جوان ایرانی نیست روی بیاورد.

شعار سال:استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب کشور و در رشته کوه های زاگرس قرار دارد که دارای ظرفیت گردشگری و پتانسیل خوبی از لحاظ اشتغال زایی است اما افسوس که خیلی از جوانان این دیار و بوم چه تحصیل کرده و چه تحصیل نکرده باید برای بدست آوردن لقمه ای نان به دست فروشی و دیگر کارهایی که در خور یک جوان ایرانی نیست روی بیاورد.

امروز برای تهیه گزارشی راهی خیابان های شهر یاسوج مرکز استان شدیم تا از اوضاع و احوال جوانان دست فروش این شهر و وضعیت کسب و کار آنان شویم:

یکی از کاسبان دست فروش در شهر عنوان کرد: در جمعه بازار یک باب مغازه دارم ولی به دلیل اینکه بازار کساد است و مردم خرید نمی کنند مجبورم که به شهر بیایم تا بتوانم اقلام موجود در مغازه ام را به فروش برسانم.


نوجوانی ضعیف و نحیف که از دست فروشان شهر یود و در نزدیکی میدان هفت تیر یاسوج بساط دست فروشی راه انداخته بود گفت: درآمد ما فقط از این خرده فروشی که در بازار داریم به دست می آید و مغازه یا دکانی نداریم که بتوانیم درآمد کسب کنیم.

وی در رابطه با برخورد ماموران شهرداری با آنان گفت:گاهی اوقات شهرداری وسایل مان را از ما می گیرد و برخی مواقع نیز می گوید که وسایلتان را جمع کنید و ما از ترس اینکه اجناس مان را بگیرند جایی دیگر بساط پهن می کنیم.


یکی دیگر از دستفروشان سطح شهر عنوان کرد: که سرپرست یک خانواده هستم و تنها راه درآمد من و خانواده ام فقط همین دست فروشی است که دارم البته ماهانه 50 هزار تومان به شهرداری میدهم تا بتوانم خرج و مخارج خانواده ام تأمین کنم.

مغازه ندارم و از درآمدی که دارم راضی ام چراکه هفده سال است که در این مکان دست فروشی دارم. نیروهای جدید شهرداری می گویند که بساط خود را جمع کنید.

یکی دیگر از کاسبانی که در معابر دست فروشی داشت گفت: تنها راه درآمدم فقط همین دست فروشی است و به جز این دیگر چاره ای نداریم. گاهی اوقات ماموران شهردای وسایل مان را ضبط می کند که باید جریمه ای پرداخت کنیم تا بتوانیم بعد از یک یا دو ماه وسایل خود را پس بگیریم که البته این یک طرف داستان است طرف دیگر این است که این دست فروش می گفت: زمانی که برای پس گرفتن وسایل خود به شهرداری مراجعه کردم درب انبار را که باز کردند وضعیت بسیار اسف بار و بدی داشت به گونه ای که به زحمت توانستم وسایل خود را پیدا کنم چراکه همه نوع جنس مانند پوشاک ، خوراک و لوازم زیاد دیگری وجود داشت.

دیگری عنوان کرد: که وسایلم را گرفتند و دوماه بعد، بعد از دوندگی زیاد و پرداخت جریمه توانستم اجناس خود را تحویل بگیرم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 6 مرداد 97، کد مطلب: 109281: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین