پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
مهدی فاطمی روز شنبه در نشست با روسای اتحادیه های پوشاک ، صنف الکترونیک و صنوف وابسته ،میوه و پروتئین و کیف و کفش فردیس، افزود: برای اجرای درست و صحیح ساماندهی دستفروشان، شهرداری نیازمند همکاری و کمک دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط و اصناف است.
شعارسال: وی ادامه داد: قرار شد شهرداری، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، پلیس راهور و اداره برق همه دست به دست هم بدهیم، تابتوانیم معضل دست فروشی و سدمعبر را در هسته مرکزی فردیس رفع کنیم.

وی با اشاره به دست فروشان یکی از واقعیت های جامعه زندگی است و دست فروش از کجا می آید، اظهار داشت: اشتغال و اوضاع اقتصادی دو مقوله مهم دست فروشی است که هم دست فروش و هم خانواده هایی که از دست فروش خرید می کند، سبب قوام آنها می شود.

فاطمی افزود: از طرفی درصد بالایی از این معضل را خود کسبه ایجاد می کنند.

شهردار منطقه 3 کرج گفت: در این خصوص سه کار باید انجام بگیرد. انتخاب زمین برای ساماندهی دست فروشان در دستور کار قرار دارد که زمین و دسترسی به پارکینگ از سوی راهور و نیروی انتظامی مورد تایید قرار بگیرد تا باعث ترافیک نشود.

فاطمی افزود: در حال انتخاب پیمانکار هستیم تا بتواند تدابیر لازم را برای ساماندهی و انتقال دست فروشان به مکان مناسب را بیندیشد و اجازه ندهد دوباره دست فروش به خیابان اصلی برای سدمعبر برگردد.

فاطمی گفت: جلسات مختلفی با روسای اتاق اصناف،صنعت معدن تجارت،فرمانداری،نیروی انتظامی و راهور در فردیس و همینطور در کرج برگزار و در این خصوص تصمیماتی گرفته شد و اکنون در مرحله معرفی زمین و پیمانکارمی باشد تا این ساماندهی در ابتدای زمستان عملیاتی شود.

رییس اتحادیه پوشاک شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: در انتخاب پیمانکار برای مشخص کردن زمین و جمع آوری و ساماندهی و شناسایی افراد دست فروش واقعی در فردیس همکاری لازم را با شهرداری انجام می دهد.

شمسی سخایی افزود: دست فروشان یکی از بزرگترین و معضلات این صنف بوده که لطمات جبران ناپذیری را به کسبه های فردیس وارد می کنند که باعث ناامنی و نابرابرشدن فضای کسب وکار در شهر شده است.

وی با اشاره به سیاستهای اقتصادی دولت به سمت ایجاد ثبات اقتصادی در جهت حرکت به سمت مالیات و تولید محور کردن اقتصاد است، افزود: از کسبه قانونمند اقدام به دریافت پروانه کسب کرده اند و هزینه های سنگین عوارض صنفی،شهرداری،مالیات،اجاره بهاء و غیره را متقبل می شوند هیچ گونه حمایتی نمی شوند.

سخایی گفت: اتحادیه پوشاک با کمک اعضای خود مبنی بر هر گونه بساط توسط واحدصنفی اعلام آمادگی می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری فردیس، تاریخ انتشار: 13 آذر 1395، کدخبر: 2518، www.khabarefardis.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین