پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۸۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
یک معلم خوسفی در همان روزهای ابتدای سال تحصیلی اقدام به تنبیه دانش اموزان کرد و سبب شد تا مدرسه یک هفته تعطیل شود.

شعار سال: بعد از تنبیه دانش آموزان سال گذشته در شهرستان قاین و بازخورد خبری آن در رسانه های کشور، این بار شاهد تنبیه دانش آموزان در همان ابتدای سال تحصیلی در یکی ازروستاهای خوسف هستیم.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: هفته دوم مهرماه سال جاری در یکی از روستاهای توابع خوسف یکی از معلمان این روستا اقدام به ضرب و شتم دانش آموزان کرد.

وی افزود: این معلم دانش آموز را به دلیل اینکه پایش در هنگام خواندن نماز و سجده کج بوده را مورد تنبیه قرار داده؛ به طوری که این دانش آموز را بلند کرده و با پا به شکم وی ضربه زده است.

وی ادامه داد: دانش آموز دبستانی که تازه دارد نماز خواندن را یاد می گیرد؛ با این روش تنبیه از سوی معلمان که باید خودشان الگویی برای دانش آموزان باشد، انگیزه آنها را از خواندن نماز می گیرد.

این منبع آگاه خاطر کرد: این اتفاق سبب این شد تا دانش آموزان این مدرسه تصمیم به ترک تحصیل بگیرند و یک هفته این مدرسه تعطیل شود.

وی بیان کرد: این معلم علاوه بر این اقدام، دانش آموزان را به روش های مختلف از جمله ترساندن دانش آموزان از فروکردن سرنگ پزشکی به دست آنها موجب رعب و وحشت آنها شده بود از این رو والدین این دانش آموزان پس از مانع شدن آنها از رفتن به مدرسه، ابتدا به آموزش و پرورش شکایت کرده کار به جایی نبرده و بعد پیگیری های اهالی از طریق بسیج و ورود به این موضوع سبب می‌شود تا آموزش و پرورش از این معلم تعهد بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از گرفتن تعهد از این معلم و جلب رضایت تک تک والدین و یک هفته تعطیلی مدرسه، دانش آموزان به کلاس درس بر می گردند.

این منبع آگاه بیان کرد: این معلم برای اولین سال است که در این مدرسه خدمت می کند؛ شنیده ایم این معلم ازلحاظ روحی دچار مشکل است.

وی اظهارکرد: سال های گذشته معلم با تجربه ای در این مدرسه خدمت می کرد که به دلیل بازنشسته شدن این معلم، معلم دیگری که معلم جوانی است و به نظر می رسد سال های اول خدمتش باشد، معلم این مدرسه شد.

به نظر می رسد موضوع تنبیه دانش آموزان در مدارس تمام نشدنی است و امسال نیز شاهد تکرار ان مدارس هستیم؛ موضوع مهمی که باید مسئولان آموزش و پرورش از همان ابتدای سال تحصیلی آن را پیگیری کرده تا دیگر شاهد چنین موضوعاتی در سطح مدارس نباشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خاورستان ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:76921،www.khavarestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین