پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۸۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام اتخاذ تدابیر جدید برای پایان دادن به تنبیه بدنی در مدارس گفت: در آیین‌نامه جدید، همکاران ما به دنبال اتخاذ روش‌هایی هستند که موارد نادری از تنبیه بدنی که در مدارس رخ می‌دهد را مهار کنند.

شعار سال: مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بررسی های صورت گرفته در شورای عالی آموزش و پرورش در ارتباط با موضوع تنبیه بدنی در مدارس، گفت:‌ تنبیه بدنی از دیرباز تاکنون در آموزش و پرورش ممنوع بوده است و هیچ حکمی هم وجود ندارد که چنین اجازه‌ای به معلم داده باشد. تنبیه جسمانی دانش‌آموزان و حتی تنبیه روحی و روانی آنها ممنوع بوده و به هیچ وجه مورد تایید آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه جدید، همکاران به دنبال اتخاذ روش‌هایی هستند که موارد نادری از تنبیه بدنی که در مدارس رخ می‌دهد را مهار کنند، افزود: البته تنبیه بدنی در مدارس کشور عمومیت ندارد و اینطور نیست که کل سیستم آموزشی کشور از مدیر گرفته تا معلم مشغول تنبیه بدنی باشند و خیلی محدود است؛ به هر حال 1 میلیون معلم و حدود 13 میلیون دانش‌آموز در کلاس‌ها حضور می‌یابند و ممکن است؛ مواردی رخ دهد، البته باز هم تاکید می‌کنم که حتی همین موارد را هم به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم. در کمیسیون تخصصی شورا در حال بررسی این موضوع هستیم.

نویدادهم همچنین درباره طرح حاشیه‌ساز این روزها مبنی بر "طرح استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی" ضمن اعلام مخالفت شورای عالی آموزش و پرورش با این طرح، تصریح کرد: ما با استخدام نیروهای حق‌التدریس با این شیوه به شدت مخالف هستیم. از نمایندگان و ریاست مجلس درخواست کردیم که در این طرح بازنگری کنند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با این طرح موافق نبود، کمااینکه ما به عنوان دستگاه مجری نیز با این طرح مخالفیم.

نوید ادهم در ادامه عنوان کرد:‌ حداقل کاری که عزیزان می‌توانند؛ انجام دهند، این است که اجازه دهند؛ "امتحان ورودی" و "سنجش صلاحیت حرفه‌ای" برای استخدام نیروهای حق‌التدریس لحاظ شود، خاطرنشان کرد: باید کسانی که مهارت و تخصص لازم را دارند، استخدام شوند و نیروهای واجد شرایط در یک فرایند علمی و از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با یادآوری استخدام‌های غیرکارشناسی در سال های گذشته، گفت: آموزش و پرورش از استخدام به این صورت در سال‌های گذشته آسیب‌های زیادی دیده است و نباید آن روال بار دیگر تکرار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:549768، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین