پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۸۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۲۰۰ خوابگاه با مشارکت دانشگاه ها، خیرین و بخش خصوصی در حال ساخت است .

شعار سال: مهندس ذوالفقار یزدان مهربا بیان اینکه توفیق خدمت به دانشجویان فرهیخته به عنوان بزرگ ترین سرمایه اجتماعی و فراهم کردن مسیر رشد و تعالی علمی آنان موهبت الهی بزرگی به شمار می‌آید، اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با آسیب شناسی بیش از چهار دهه عملکرد صندوق و تمرکز بر اقدامات اصلاحی مبتنی بر سند راهبردی تدوین شده «توسعه نوین صندوق رفاه دانشجویان» را در پیش گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطر نشان کرد: افزایش و مدیریت موثر منابع مالی، ارتقای سطح کمی و کیفی وام و خدمات رفاهی دانشجویان و اهتمام به ارایه تسهیلات موثر و هدفمند، توام با کرامت انسانی، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار و نیل به خودکفایی صندوق، بهره گیری حداکثری از ظرفیت نهادهای عمومی و خیرین، نظارت و ارزیابی موثر و نظام مند بر نحوه خدمات رفاهی از اقدامات و برنامه‌ریزی های ما مبتنی بر سند راهبردی بوده است.

مشاور وزیر علوم گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از سال ۱۳۵۳ با ماموریت حمایت از دانشجویان کم بضاعت تاسیس شد و آسیب شناسی که ما در چهار سال اخیر از وضعیت صندوق داشتیم باعث شد سند راهبردی تدوین شود و در این سند ارائه تسهیلات هدفمند و مناسب برای ارتقای خدمات رسانی به دانشجویان مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با برنامه ریزی‌ها و ظرفیت سازی هایی که صورت گرفت از ۱۸۰ میلیارد تومان به۳۸۰میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امسال بنا داریم این رقم را به ۴۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

یزدان مهر اضافه کرد: درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱، ۲۹۱ میلیارد تومان بود که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ به ۱,۱۴۰ میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به رشد اعتبارات عمومی صندوق رفاه گفت: این صندوق بیشترین رشد اعتبارات عمومی را داشت که هر سال ۲۰ درصد به اعتباراتش اضافه شد همچنین با هم افزایی سازمان برنامه و بودجه ۶۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی برای رفع منع خوابگاه سازی اختصاص داده شد که در برنامه ششم توسعه بتوانیم کمبود فضاهای خوابگاهی را جبران کنیم.

مشاور وزیر علوم در خصوص وام ویژه دکتری گفت: وام ویژه مقطع دکتری در سال ۱۳۹۳ حدود ۵۰۰ هزار تومان بود و در مجموع سه میلیارد و ۸۰۰ تومان پرداخت کردیم، اما در سال ۱۳۹۴، ۲۰ میلیارد تومان وام پرداخت شد و در سال ۱۳۹۵،۶۰میلیارد تومان وام دکتری دادیم و محدودیت آزمون جامع را برداشتیم و این وام به تمام دانشجویان دکتری روزانه غیربورسیه و جایابی نشده پرداخت شد.

وی افزود: امسال نیز ۳۰ میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه متقبل شد که بانک توسعه و تعاون این مبلغ را به عنوان وام دکتری پرداخت کند و ۱۵ هزار دانشجوی دکتری برای سه ماه اول سال جاری ثبت‌نام کردند که ۱۲ هزار نفر تاکنون وام‌ها را دریافت کردند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه در مورد پرداخت وام دکترا در تابستان گفت: با موافقت رئیس هیئت امنای صندوق در ایام تابستان نیز به دانشجویان دکتری وام پرداخت می‌شود.

وی در خصوص جذب حمایت نهادهای عمومی و خیرین توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ توانستیم ۲۳۲ میلیارد تومان از نهادهای مختلف مانند بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران و سایر نهاد‌ها حمایت‌های مادی جذب کنیم که ۲۸ خوابگاه دخترانه در مناطق محروم توسط بنیاد ۱۵ خرداد در حال ساخت است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی همچنین از پرداخت وام عتبات به ۳۰ هزار دانشجو در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا به دانشجویان متاهل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به دانشجویان مجرد نیز یک میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد.

یزدان مهردر پایان یادآور شد: در برخی از وام‌هایی که پرداخت می‌کنیم تا ۳۰۰ درصد رشد داشتیم همچنین وام ضروری نیز از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت علوم و تحقیقات ، تاریخ انتشار 21 مرداد96، کدمطلب:۳۳۰۶۵، www.msrt.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین