پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۸۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
افتتاح خوابگاه دانشجویی تدبیر و امید که با استقبال و تعریف و تمجیدهای بسیاری همراه شده بود امکان اسکان 400 دانشجو(200 دانشجوی دختر و 200 دانشجوی پسر) را فراهم کرد، با این حال اخیرا اخباری به گوش می‌رسد که حکایت از نارضایتی دانشجویان دارد.

شعارسال: اوایل اسفندماه سال گذشته با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوابگاه‌های دانشجویی پسرانه «امید» و دخترانه «تدبیر» دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شهرستان سرخه افتتاح شد.

افتتاح خوابگاه‌های دانشکده پیراپزشکی سرخه(اسفند 95)

افتتاح این خوابگاه دانشجویی که با استقبال و تعریف و تمجیدهای بسیاری همراه شده بود امکان اسکان 400 دانشجو(200 دانشجوی دختر و 200 دانشجوی پسر) را فراهم کرد، با این حال اخیرا اخباری به گوش می‌رسد که حکایت از نارضایتی دانشجویان دارد. در این گزارش قصد داریم به برخی از مشکلات صنفی این دانشجویان اشاره کنیم.

* خوابگاهی که فقط ظاهرش هتل‌گونه‌ است!

با گذشت 8 ماه از افتتاح و بهره‌برداری از دو خوابگاه تدبیر و امید، با این حال امکانات و دسترسی‌های این خوابگاه‌های دانشجویی بسیار محدود است. به زعم دانشجویان دانشکده پیراپزشکی سرخه، این خوابگاه‌ها ظاهری هتل‌گونه دارند اما امکانات آنها در حد کمپ‌های ترک اعتیاد هم نیست و همین مساله موجب شده است که دانشجویان ساکن در این خوابگاه‌ها به شدت از وضعیت موجود اظهار ناراحتی کنند.

تصویری از دانشکده پیراپزشکی سرخه

* نه اینترنت داریم نه گاز!

دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های تدبیر و امید مدعی‌اند که این خوابگاه‌ها از کمترین و عادی‌ترین امکاناتی که در هر خوابگاهی دانشجویی وجود دارد محروم هستند. طبق گفته این دانشجویان خوابگاه‌های تازه تاسیس دانشکده پیراپزشکی سرخه از امکانات ابتدایی همچون همچون گاز، تهویه، سیستم سرمایش و گرمایش، تلویزیون و اینترنت محروم است. این دانشجویان همچنین نبود امکاناتی همچون استخر، سالن بدنسازی و سالن ورزشی نیز به شدت گلایه‌مند هستند.

* نزدیک‌ترین مرکز خرید به خوابگاه با 10 کیلومتر فاصله!

بد نیست بدانید که هرچند دانشکده پیراپزشکی را با نام شهرستان سرخه یاد می‌کنند اما فاصله نسبتا زیادی بین این دانشکده و شهر سرخه وجود دارد و دانشجویانی که در این دانشکده تحصیل می‌کنند و در خوابگاه‌های آن اسکان دارند، بابت این فاصله با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. این دانشجویان مدعی‌اند که نزدیکترین مرکز خرید برای تهیه برخی امکانات اولیه با این خوابگاه حداقل 10 کیلومتر فاصله دارد و هیچگونه وسیله ایاب و ذهابی برای این امر پیش‌بینی نشده است.

فاصله نسبتا زیاد دانشکده پیراپزشکی با مرکز شهرستان سرخه

* غذای دانشکده هم صدای دانشجویان را درآورد

علاوه بر مشکلاتی که گفته شد، در هفته‌های گذشته دانشجویان دانشکده پیراپزشکی سرخه نیز به کیفیت غذای این دانشکده به شدت معترض شدند. پیدا شدن کرم در غذای یکی از دانشجویان این دانشکده، مزید بر علت شد تا اعتراض دانشجویان شدت بیشتری پیدا کند به گونه‌ای که آنها به نشانه اعتراض ظروف غذا را در یکی از سالن‌های دانشکده چیده و نسبت به کیفیت غذا گلایه کردند.

اعتراض دانشجویان به کیفیت غذا

پس از بروز مشکلاتی از قبیل کیفیت غذا و سایر مسائلی که موجب نارضایتی شدید دانشجویان دانشکده پیراپزشکی سرخه شده است، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در جمع این دانشجویان حضور یافته و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته‌اند و حتی برای بهبود کیفیت غذا، سرآشپز سلف سرویس این دانشکده را اخراج کرده‌اند با این حال به نظر می‌رسد رسیدگی به مشکلات دانشجویان دانشکده پیراپزشکی سرخه نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 24مهر1396 ، کدخبر: 247950: www.iusnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین