پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۴۰۰۰ دانش‌آموز افغانستانی در مدارس سطح استان تحصیل می‌کنند.
شعارسال: مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۴۰۰۰ دانش‌آموز افغانستانی در مدارس سطح استان تحصیل می‌کنند.

علیرضا نخعی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم شدن شرایط تحصیل برای همه افراد لازم‌التعلیم، 4000 دانش‌آموز افغانستانی در مدارس شهرستان‌های زاهدان، چابهار و ایرانشهرمشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 16 هزار دانش‌آموز فاقد شناسنامه در مدارس استان نام‌نویسی کردند، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی همواره پذیرای اتباع دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه بوده که بیشتر این افراد در مناطق حاشیه شهرها سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان افغانستانی همواره در سیستان و بلوچستان امکان تحصیل با ارائه مدارک لازم داشته و دارند و امسال نیز با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب حتی اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز در این استان اقامت دارند از نعمت تحصیل و آموزش برخوردار شده‌اند.

نخعی اظهار داشت: آمار دانش‌آموزان فاقد شناسنامه سیستان و بلوچستان امسال با ثبت‌نام 16 هزار نفر نسبت به 9000 نفر سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و آموزش و پرورش با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های دست اندر کار در شهرهای مختلف استان با آغوشی باز پذیرای کودکان اتباع خارجی در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 700 هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه مشغول تحصیل شدند که با این شرایط پوشش تحصیلی در همه مقاطع استان به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد با جذب بازماندگان از تحصیل همچنان در حال افزایش است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 آبان 1396، کدخبر: 1559426 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین