پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
وزیر خارجه ایتالیا روز سه‌شنبه در دیدار با وزیر خارجه ایران گفت که کشورش از نقش ایران برای حل تنش‌های منطقه حمایت می‌کند.

شعار سال: سایت وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای نوشته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و پائولو جنتولینی، وزیر خارجه ایرانپائولو جنتولینی، سه‌شنبه با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

مطابق این گزارش جنتولینی در دیدار با ظریف خاطرنشان کرد توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به تهران و رم اجازه داده تا همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری را تقوبت کنند. در بیانیه وزارت خارجه ایتالیا تصریح شده موضوع بحران‌های منطقه خاورمیانه و به ویژه مذاکرات سوریه از جمله محورهای رایزنی‌های دو طرف بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایتالیا، با ابراز نگرانی از تنش‌های دیپلماتیک و سیاسی در منطقه که می‌تواند شکاف‌ها در جهان اسلام را تشدید و تلاشها برای حل این بحران‌ها را تضعیف کند، گفت که راه حل بحران‌های منطقه توسل به گفت‌وگو میان کشورهای اصلی منطقه است.

آقای ظریف در این دیدار بر نقش ایتالیا در تعدیل بحران‌های بین‌المللی اشاره کرد.

جنتولینی گفت: «ایتالیا همواره از نقش ایران به عنوان یک بازیگر اصلی برای حل تنش‌های منطقه، که آغاز آن از سوریه است، حمایت می‌کند.»

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394، کد مطلب: 13941106001718:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین