پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: بیان خاطرات آقای نجات مواضع رسمی امروز سپاه نیست. این تضارب بیان افکار در خاطرات را نمی‌توان گفت که الزاماً مسئله بدی محسوب می‌شود زیرا نسل جدید باید از دوران دفاع مقدس آگاهی پیدا کند و بدانند که برخورد با گروهک‌های مجاهدین خلق و منافقین به چه صورت بوده است.

شعارسال : سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: بیان خاطرات آقای نجات مواضع رسمی امروز سپاه نیست. این تضارب بیان افکار در خاطرات را نمی‌توان گفت که الزاماً مسئله بدی محسوب می‌شود زیرا نسل جدید باید از دوران دفاع مقدس آگاهی پیدا کند و بدانند که برخورد با گروهک‌های مجاهدین خلق و منافقین به چه صورت بوده است.

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با استقبال از سخن اخیر مرتضی حاجی درباره گفتگوی اصلاح طلبان با سپاه، گفت: سپاه جامعه را به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم نمی‌کند. تمام کسانی که دلبند امنیت و توسعه کشور و آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب و پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند را همراهان خود می‌دانیم.

وی در ادامه اضافه کرد: بخش‌هایی از تقسیم‌بندی‌های اخیر درمقاطعی از دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن در عرصه سازندگی کشور بوده‌اند و قسمت‌هایی از مدیران کشور که امروز به اصولگرا و اصلاح‌طلب تقسیم می‌شوند نیز زمانی با بخش‌هایی از سپاه به‌ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی ارتباط داشتند.

سخنگو سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: دوستان از هر دو جناح سیاسی معروف که در سطح وزرا و با مدیران ارشد کشور فعالیت می‌کردند، بنابراین تقریباً از نوع ورود سپاه در عرصه سازندگی و کیفیت کاری که انجام داده، اظهار رضایت کرده‌اند، پس درصورتی‌که منظور از گفت‌وگو تداوم این روند باشد که موضوع جدیدی به‌حساب نمی‌آید و به‌طورقطع سپاه هم استقبال می‌کند.

این مسئول روابط عمومی کل سپاه تأکید کرد: سپاه زمانی سپاه است که متعلق به تمام ملت باشد و امنیت مردم، پیشرفت، توسعه و رفاه اجتماعی برای آن حائز اهمیت است. میزان دغدغه‌ای که مسئولان سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی، عمرانی و توسعه کشور دارند از برخی افراد که مسئولیتشان این موارد محسوب می‌شود، بیشتر است.

سردار شریف یادآور شد: هفته گذشته در سیستان و بلوچستان بازدیدی داشتم و در ۴۵ بیمارستان صحرایی که در مدت سه سال گذشته دایرشده بود، یک‌سوم کل جمعیت استان به آنجا مراجعه داشتند و خدمات درمانی دریافت کرده بودند. این امر هم یک خدمت از سپاه است و هم بیان‌کننده نیاز و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها به‌حساب می‌آید.

وی افزود: سپاه را نباید به دایره تنگ جناح‌ها کشاند زیرا ذخیره استراتژیک امنیت ملی کشور است و صادقانه هم در تمام برهه‌ها آن را به نمایش گذارده که سپر بلای حوادث کشور شده و تلاش کرده در حد امکان باتدبیر و هوشمندی ایران را امن نگه دارد و بر توسعه آن کمک کند. البته هر مجموعه بزرگی هم ممکن است از دید ناظران بیرونی به دلیل عدم اطلاع از فرایندهای کاری آن مورد تجزیه‌وتحلیل‌هایی هم قرار گیرد و تمام کسانی که فکر می‌کنند کوچک‌ترین ابهامی نسبت به عملکرد سپاه‌دارند، می‌توانند از طریق مراجع رسمی که در آن وجود دارد خصوصاً در حوزه رسانه ایی گفت‌وگو کنند.

سخنگو سپاه پاسداران در رابطه بااینکه برخی از فرماندهان و مسئولان نمی‌پذیرند که سپاه یک‌نهاد ملی است و اظهار نظراتشان به جناح‌بندی‌ها دامن می‌زند که به‌طور نمونه می‌توان به گفته‌های اخیر سردار نجات اشاره داشت، تصریح کرد: با شما هم‌نظر هستم، لزومی ندارد در بعضی از اوقات به برخی از حوزه‌هایی ورود پیدا کنیم که برداشت‌های اختلافی در آن وجود دارد.

این مسئول روابط عمومی کل سپاه اضافه کرد: ۳۹ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد نسل جدید ما با بسیاری از مباحث دوران انقلاب و دفاع مقدس بیگانه است کسی در یک تفکر سیاسی مطلب یا خاطره‌ای را نقل می‌کند، مقابل آن فردی مانند آقای نجات یا رفیق‌دوست یعنی آدم‌های قدیمی سپاه خاطراتشان را بیان می‌کنند و بیان خاطرات آقای نجات مواضع رسمی امروز سپاه نیست. این تضارب بیان افکار در خاطرات را نمی‌توان گفت که الزاماً مسئله بدی محسوب می‌شود زیرا نسل جدید باید از دوران دفاع مقدس آگاهی پیدا کند و بدانند که برخورد با گروهک‌های مجاهدین خلق و منافقین به چه صورت بوده است.

سردار شریف در ادامه گفت: نباید این مسئله را بد تلقی کنیم زیرا بعضاً در آن مقطع همه باهم همکار بودند و امروز در دودسته سیاسی تقسیم شدند. هرکسی برای بیان خاطرات خود آزاد است و درنهایت افکار عمومی دست به قضاوت می‌زند؛ بنابراین مسئله فوق را به‌عنوان یک شکاف و اختلاف بیان نکنید. تمام جریان‌های سیاسی در جنگ و پیروزی انقلاب نقش داشتند و نباید بیان تاریخ را با موضع سیاسی مطرح کرد.

وی در این رابطه تصریح کرد: مواضع سیاسی سپاه را فرمانده سپاه یا نمایندگان ولی‌فقیه و مسائلی که از سوی روابط عمومی رسماً انتشار پیدا می‌کند، برای قضاوت ملاک قرار گیرد. چیزی که برای سپاه اهمیت دارد حفظ انقلاب اسلامی است.

سخنگو سپاه پاسداران درباره انتقادات مطرح در خصوص نقش سپاه در سازندگی و رقابت با بخش خصوصی اظهار داشت: در کل قرارگاه سازندگی با تمام عرض و طول خود کمتر از صد پیمانکار دارد بقیه آن را مردم انجام می‌دهند، سپاه موفق شده اعتماد مردم ازجمله پیمانکاران را جلب کند. سپاه با صدای بلند اعلام کرده که رقیب شرکت‌های خارجی است و دلیل آن‌هم این است که آن‌ها پروژه‌ها را گران‌تر و با هزینه بیشتر انجام می‌دهند، تکنولوژی و علم را هم برای ما به ارمغان نمی‌آورند هرزمانی هم که ارباب بزرگ اشاره کرد کار را رها می‌کنند.

این مسئول روابط عمومی کل سپاه افزود: ۹۹ درصد جوسازی علیه قرارگاه سازندگی خاتم از جانب خارجی‌ها صورت می‌گیرد زیرابه هر قیمتی می‌خواهند این پتانسیل را از کشور بگیرند و به اعتقاد من باید به سپاه مدال افتخار داد نه اینکه آن را زیر سؤال برد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری فرارو، تاریخ انتشار: 12 آبان 1396، کدخبر: 335160،www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
خود سپاه پاسداران رو میشه یه جهت فکری محسوب کرد.این جهت فکری با وجود نزدیکی ای که به اصولگراها داره ولی تفاوتای عمقی و اساسی هم بینشون وجود داره.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین