پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضرورت نوسازی مدارس تخریبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قطعاً استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌هایی که دارای مدارس فرسوده بالایی است در اولویت برنامه‌های نوسازی مدارس کشور قرار دارد.

شعار سال: مهندس محمدتقی نظر پور در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: این سازمان برابر اولویت‌های آموزش‌وپرورش هرمزگان در یک برنامه مشترک، نگاه ویژه‌ای را در تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: به‌زودی با سفر به استان هرمزگان در یک بازدید میدانی، وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان با اولویت شرق استان را موردبررسی قرار خواهیم داد که امیدواریم این سفر زمینه سرعت بخشی به نوسازی مدارس تخریبی را به دنبال داشته باشد.

به گفته معاون وزیر، این مهم قطعاً در سایه تعامل مدیران استان، مجمع نمایندگان و خیرین نیکوکار، افق روشنی را پیش رو دارد.

دانش هاشمی پور در این دیدار با ارائه گزارشی از سیمای مدارس تخریبی در استان هرمزگان، خواستار توجه جدی به روند نوسازی مدارس تخریبی در استان هرمزگان شد.

وی تصریح کرد: به دنبال دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش و توجه ویژه مقام عالی وزارت به وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان و همچنین تمرکز مقام عالی دولت در استان بر این مهم ، آموزش‌وپرورش هرمزگان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به دنبال راهبردهای ویژه‌ای به‌منظور برون‌رفت از این چالش است و هدف‌گذاری خاصی را در برنامه دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: علی‌رغم توجه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی و همچنین مشارکت ستودنی خیرین نوع‌دوست در سال‌های اخیر، استان هرمزگان به لحاظ آمار و پراکندگی مدارس تخریبی دارای فراوانی بسیار بالایی است که رشد شاخص‌های آموزشی در استان خصوصاً منطقه شرق را به چالش کشیده است.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان وضعیت بسیاری از مدارس استان هرمزگان به‌گونه‌ای مخاطره‌آمیز است که تشکیل کلاس درس در چنین فضاهایی بسیار خطرآفرین است و هرلحظه امکان وقوع یک فاجعه را باید انتظار داشت.

هاشمی پور با بیان اینکه سال گذشته سقف یکی از مدارس شهرستان میناب کامل فروریخت، ابراز کرد: اگر در چنین موقعیتی دانش آموزان در کلاس بودند فاجعه‌ای عظیمی رخ می‌داد که حتی تصور آن نیز ناخوشایند و نگران‌کننده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به ویژگی خاص استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های زلزله‌خیز، به‌طور مرتب شاهد تخریب کلاس‌های فرسوده هستیم که این مهم به دغدغه اصلی مسئولان استان، اولیا و دانش آموزان تبدیل‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: برای این چالش باید نگاه ویژه‌ای را به اعتبارات نوسازی مدارس استان داشت چراکه با روند فعلی بودجه و تخصیص آن تا چند دهه دیگر نیز نمی‌توان به شاخص استاندارد در توسعه فضاهای فیزیکی مدارس رسید و الزاماً باید در روند تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان یک تجدیدنظر اساسی صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون در استان هرمزگان 387مدرسه دو شیفت هستند، یادآور شد: برای رفع مشکل مدارس دو شیفت که بیانگر کمبود فضای آموزشی است 43 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان ادامه داد: هم‌اکنون تراکم دانش‌آموزی در مدارس دو شهرستان پرجمعیت استان یعنی بندرعباس و میناب بالای 43 تا 45 نفر است و از مجموع 2500 کلاس درس تخریبی در سه سال گذشته فقط 900 کلاس ساخته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی 1600کلاس باقی‌مانده به اعتباری افزون بر 240میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: از مجموع اعتبارات کشوری فقط یک و نیم میلیارد تومان در سال گذشته وصول‌شده است.

هاشمی پور افزود: فقط در شهرستان بشاگرد 54 مدرسه تخریبی، کپری، کانکسی و اجاره‌ای وجود دارد که باید بازسازی شوند.

وی در پایان بیان کرد: قطعاً به‌موازات توجه ویژه دولت، خیرین نوع‌دوست نیز انگیزه مضاعفی را برای مشارکت در نهضت مدرسه‌سازی خواهند داشت که تاکنون نیز در جشنواره‌های سالانه این همراهی را به نحو شایسته تحسین ثابت کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 13 آبان 96 ، کد مطلب: 968-7614-5: www.khalijefars.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین