پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۰۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر نزدیک ۳۰۰ ایده در تابلوی فرابورس وجود دارند که نزدیک به ۱۸ معامله برای آن‌ها صورت گرفته که آمار خوبی است.

شعار سال: علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت بورس ایده گفت: همان طور که می‌دانید بورس ایده در دنیا به صورت محدود انجام می‌شود و کمتر کشوری است که سراغ این کار می‌رود چرا که برای ارزش گذاری ایده‌ها مشکلات زیادی وجود دارد و، چون ملموس نیست به راحتی نمی‌توان این ارزش گذاری را انجام داد لذا تعداد کشورهای مشغول در این حوزه کم است.

وی افزود: کشور ایران به واسطه بستر خوبی که برای فناوری‌های نوین ایجاد کرده در این حوزه نیز فعال است و بورس ایده را اجرایی نموده است البته در ابتدای کار مشکل داشتیم چرا که فرهنگسازی انجام نشده بود و عرضه ایده‌ها کم انجام می‌شد و برای ارزش گذاری نیز دچار مشکل بودیم که خوشبختانه این مشکلات مرتفع شد.

دلیری در ادامه بیان داشت: خوشبختانه بورس ایده در ایران جای خود را باز کرده و با همکاری فرابورس در پارک فناوری پردیس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک ۳۰۰ ایده در تابلوی فرابورس وجود دارند که نزدیک به ۱۸ معامله برای آن‌ها صورت گرفته که آمار خوبی است امیدواریم که بستر فعال تری برای حضور ایده‌ها در تابلوی فرابورس داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری رئیس جمهور از پیاده سازی مدل جدیدی در بورس ایده خبر داد و گفت: یک مدل جدید طراحی شده که حوزه‌های مختلف و مرتبط با بورس را دور هم جمع می‌کنیم و سرمایه گذاری این حوزه را با صاحبان ایده در قالب یک فستیوال برگزار می‌کنیم تا کار معارفه صاحبان ایده و تولید کنندگان تسهیل شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۰ فستیوال برگزار شده که فستیوال آخر مربوط به تجهیرات ورزشی بود که توانستیم صاحبان ایده ورزشی را که در تابلوی ایده حضور داشتند با تولید کنندگان در کنار هم قرار دهیم و جلسه معارفه صورت بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: می‌خواهیم بورس ایده را فعالتر کنیم تا برای خروجی‌های مخترعین و دانشمندان ارزش بیشتری قائل شده و تولید کنندگان از آن‌ها مطلع شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 14 آبان 96، کدمطلب:۶۴۴۳۱۸، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین