پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل کارکرد اصلی موزه‌ها را به عنوان مخزن حافظه تاریخ و فرهنگ ملت‌ها عنوان کرد.

شعارسال: کریم حاجی‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی موزه‌ها و مراکز علمی تصریح کرد: بدون بازخوانی حافظه و با فراموشی آن ملت‌ها قادر به اداره خود نخواهند بود.

وی افزود: همچنان که فردی که حافظه خود را از دست می‌دهد، قادر به اداره خود نیست، ملت‌ها نیز با فراموشی حافظه تاریخی خود قادر به اداره خود نخواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: انسان‌ها برای رصد تحولات زندگی خود از حافظه مدد می‌گیرند و به مثابه آن ملت‌ها نیز نیازمند حافظه‌ای برای به یادسپاری تجربیات خود دارند.

حاجی‌زاده متذکر شد: موزه‌ها مخازنی از تجربیات تاریخی و فرهنگی هستند و احداث، تکمیل و نگه‌داری از موزه‌ها از بنیادی‌ترین اقدامات حفاظت تاریخی ملت‌ها است.

وی با تأکید به ضرورت توسعه موزه‌ها و فرهنگ‌سازی کارکرد اصلی موزه اضافه کرد: ما نیازمند به‌کارگیری دانش حرفه‌ای در نگه‌داری موزه‌ها هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17آبان1396 ، کدخبر: 4138314: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین