پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
دورۀ نوجوانی به اندازۀ کافی اضطراب‌های خودش را دارد. این را اضافه کنید به یک رویداد استرس‌زا به نام کنکور، تا حال یک نوجوان کنکوری را متوجه شوید.

شعار سال: زهرا عرب در یادداشت پیش رو به روان شناسی فشارهای کنکور بر نوجوانان پرداخته و معتقد است احوال آشفته همراه با دوره نوجوانی خود به اندازه کافی اضطراب های متعددی را به دنبال دارد و یک رویداد استرس زا به نام کنکور افزون بر این همه فشارها خواهد بود که باید تدبیری جدی برای آن اندیشید.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

در اذهان خانواده‌های ایرانی تحصیلات هنوز جایگاه والایی دارد که حاضرند هزینه‌های سنگینی را تقبل کنند. انگار باور عمومی این است که کنکور قرار است فرزندانشان را بدبخت یا خوشبخت کند.

این موضوع فشارهای زیادی را هم به خانواده و البته فشار بیشتری را بر دوش دانش‌آموزی می‌گذارد که قرار است کفایت خود را از طریق پیروزی در این امتحان نشان دهد.

دورۀ نوجوانی به اندازۀ کافی اضطراب‌های خودش را دارد: مسئلۀ هویت، چگونگی ارضای نیازهای جدید، استقلال یا وابستگی، عدم کنترل بر رفتار و هیجانات، ترس از آینده و همه و همه دورۀ نوجوانی را تبدیل به دوره‌ای پرفشار می‌کند.

این احوال آشفته را اضافه کنید به یک رویداد استرس‌زا به نام کنکور، تا حال یک نوجوان کنکوری را متوجه شوید. اما چه می‌توان کرد؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بولتن نیوز، تاریخ انتشار 19 آبان 96، کد مطلب: 541432، www.bultannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین