پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
وال استریت ژورنال با اشاره به امضای قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری خرید ایرباس توسط ایران نوشت: یک مانع عمده بر سر راه اجرایی شدن این قراردادها این است که اکثر قراردادهای خرید و تامین مالی هواپیما به دلار است.

شعارسال: وال استریت ژورنال با اشاره به امضای قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری خرید ایرباس توسط ایران نوشت: یک مانع عمده بر سر راه اجرایی شدن این قراردادها این است که اکثر قراردادهای خرید و تامین مالی هواپیما به دلار است.

وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: پس از انعقاد مجموعه ای از قراردادها با هدف احیای صنعت هوانوردی ایران، مقامات و مدیران ایرانی با مجموعه ای از موانع مواجه اند که می تواند برای مدتی جلوی بسیاری از بلندپروازی های آنها را سد کند.

مقامات ایرانی علاوه بر تلاش برای جلب مشتری های غربی برای نفت و گاز این کشور، نشان داده اند که صنعت هوانوردی نیز یکی از اولویت های اصلی آنهاست.

ایران متعهد به خرید 118 هواپیمای مسافربری از ایرباس به ارزش 27 میلیارد دلار شده تا ناوگان سالخورده حمل و نقل هوایی خود را نوسازی نماید. تهران همچنین این هفته قراردادهایی با برخی شرکت های فرانوسی برای نوسازی فرودگاه امام خمینی منعقد کرده است.

اما به گفته کارشناسان ایرانی و خارجی، تحریم های مالی باقیمانده، محدودیت های سرمایه ای، زیرساخت های کهنه و محدودیت های سفر به خارج ممکن است رشد صنعت هوانوردی ایران را کند کند.

حسین باقریان، معاون مدیر شرکت فرودگاه های ایران گفت: «زیرساخت های ما در حال حاضر کافی نیستند.»

برای اینکه ایران بتواند از تجار خارجی مشتاق ورود به بازار ایران میزبانی کند، باید فرودگاه ها و ناوگان هوایی خود را نوسازی کند. این نوسازی همچنین می تواند به رشد گردشگری کمک کند که آن هم یک منبع درآمد سرشار برای ایران خواهد بود.

جان گرانت، یکی از مسئولان شرکت مشاوره هوانوردی او ای جی انگلیس در این باره گفت: «توسعه زیرساخت ها، ساخت تاسیسات فرودگاهی جدید، مراکز ویژه انجام امور مربوط به محموله ها و خطوط ریلی از شهر تا فرودگاه همگی تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی بر اقتصاد ایران خواهند داشت.»

به نظر می رسد تاکنون صنعت هوانوردی تنها منتفع بزرگ لغو تحریم های ایران بوده است.

ایران ایر با انعقاد قرارداد خرید 118 هواپیمای جدید اولین ایرلاینی است که از لغو تحریم ها منتفع خواهد شد. این قرارداد روز پنجشنبه در جریان سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به پاریس اعلام شد.

انتظار نمی رود هواپیماهای جدید سفارش داده شده تا سال 2020 تحویل ایران داده شود.

یک مانع عمده بر سر راه اجرایی شدن این قراردادها این است که اکثر قراردادهای خرید و تامین مالی هواپیما به دلار است. با توجه به محدودیت های بانکی اعمال شده از سوی دولت آمریکا، اجرایی شدن این قراردادها به خصوص بین ایرلاین های غیردولتی دشوار خواهد بود.

ایرج رونقی، معاون شرکت معراج ایرلاینز که یک شرکت مستقل هوایی است در این باره گفت: «تحریم های بانکی چشم انداز رشد فعالیت های ما را محدود می کند.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم- جمعه 9 بهمن 1394-شناسه خبر: 984522

www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین