پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
نایب رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: اعضای شورای شهر و مردم انتظار دارند در نخستین فرصت و در کوتاه‌ترین زمان ساختار مدیریتی شهرداری شهرکرد تغییر ‌کند.

شعار سال: انتخاب شهردار کارآمد و توانا از جمله انتظارات مردم از شورای شهر است. شهرداری که با انتخاب مدیران توانا در حوزه‌های مختلف مرکز استان را به نمادی از استان تبدیل کند و پروژه‌های عمرانی از سال‌های گذشته را به انجام برساند.

با توجه به انتخاب شهردار شهرکرد، گفت‌وگویی با نائب رئیس شورای شهر شهرکرد در زمینه اهمیت تغییر ساختار مدیریتی شهرداری شهرکرد انجام شده است.

روند انتخاب شهردار شهرکرد چگونه بود و چرا نورالله غلامیان مجدداً برای تصدی شهرداری شهرکرد انتخاب شد؟

علیپور: پس از آغاز به کار شورای پنجم شهرکرد اکثر اعضای شورا تصمیم به اصلاح ساختار مدیریتی در شهرداری شهرکرد داشتند و با توجه به صحبت‌هایی که در زمان انتخابات شده بود مردم و شهروندان انتظار داشتند که اصلاحاتی در راستای آبادانی شهر در شهرداری انجام شود.

شهرداری باید از نظر شناخت، تخصص و توان در سطح عالی باشد که پس از برگزاری جلسات و با همفکری اعضای شورا شاخص‌هایی برای تعیین شهردار در نظر گرفته شد و فراخوانی برای جذب شهردار منتشر شد که 40 نفر از استان و خارج از استان رزومه کاری خود را به شورای شهر ارائه کردند که پس از آن 12 نفر انتخاب شدند.

پس از بررسی‌های انجام شده شش نفر براساس شاخص‌ها تأیید شدند که باید در نهایت یک نفر انتخاب می‌شد که با رأی اکثریت اعضا نورالله غلامیان به عنوان شهردار شهرکرد انتخاب شد.

حتماً آقای غلامیان یک سری شاخص‌هایی را داشته‌اند که رأی اکثریت را کسب کرده‌اند. غلامیان به مدت شش سال سابقه مدیریت شهرداری را دارند و همچنین سابقه مدیریت مالی و خدماتی را در رزومه کاری خود دارند و با بدنه شهرداری رشد کرده‌اند و با تمام نواقص و نقاط قوت و ضعف شهرداری آشنایی دارند.

تغییرات در ساختار شهرداری چرا و چگونه باید انجام شود؟ آیا مدیران فعلی شهرداری از توانایی کافی برخوردار نیستند؟

علیپور: شهرداری شهرکرد نیازمند اصلاح در ساختار است به نوعی که مردم این اصلاح را احساس کنند و این اصلاح ساختار زمینه رشد و توسعه شهر را ایجاد کند.

شهردار جدید باید با یک سری تغییرات در بدنه شهرداری و برنامه‌های جدید حرکت کند. انتظار اعضای شورای شهر ایجاد تغییرات محسوس در نخستین فرصت و کوتاه‌ترین زمان است.

بنابر فرمایش مقام معظم رهبری درباره وظایف شهرداران مبنی‌بر اینکه «شهرداری به عنوان سازمانی که سروکارش با مردم است باید روح خدمتگزاری و اخلاص را بیشتر از جاهای دیگر داشته باشد».

شهرداری در سه سطح شامل ارائه خدمات به مردم، حفظ و توسعه فضای سبز و در سطح فرهنگ با مردم در ارتباط است. جدای از این سطوح شهرداری باید به سه مؤلفه در سازمان خود شامل مبارزه با فساد در سیستم شهرداری و بافت مدیران شهری، ارتقاء سطح علمی اداره شهر و همکاری با سایر دستگاه‌ها توجه کند.

صحبت این نیست که افراد حاضر در شهرداری ناتوان هستند بلکه شهرداری اکنون نیازمند نیروهایی با توانایی بالاتری است. نیروهای جدید باید دارای ویژگی‌هایی از جمله تخصص، پاک‌دستی، برخورداری از خلق و خوی مناسب، تعامل با مردم و آمادگی فعالیت شبانه‌روزی و وقف مردم و جامعه باشد.

مدیران جدید شهرداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

علیپور: مدیران باید از نظم و انضباط برخوردار باشند. شهردار در انتخاب معاونان، شهرداران، رؤسای سازمان‌ها و مسئولان نواحی باید دقت لازم را در کوتاه‌ترین زمان داشته باشد. باید در انتخاب مدیران پاک‌دست توجه ویژه شود. وقتی مدیران متخصص و توانا برای شهرداری انتخاب شوند می‌توان انتظار توسعه شهر را نیز داشت.

تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهر مانند برج‌های دوقلو نیمه‌کاره به حال خود رها شده‌اند، سرانجام این پروژه‌ها چه می‌شود؟

علیپور: برخی از پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی شهر تعطیل هستند که باید به هر طریق ممکن این پروژه‌ها هر چه سریعتر تکمیل شوند. به علت مشکلات مالی و مدیریتی پروژه برج‌های دوقلو نیز متوقف شده که با به کار گیری نیروهای جدید این پروژه نیز باید در کمترین زمان تکمیل شود.

آیا شهرداری شهرکرد با مازاد نیرو مواجه است؟

علیپور: افراد شاغل در بدنه شهرداری را نمی‌توان گفت که مازاد هستند. این افراد در چارت سازمانی دیده شده و براساس نیاز مشغول به فعالیت هستند.

از دیدگاه شما مهمترین خواسته مردم از مدیران جدید چیست؟

علیپور: مردم انتظار دارند در زمان مراجعه به شهرداری کارشان به درستی انجام شود. اگر قرار است هزینه‌ای پرداخت شود مردم این هزینه‌ها را قبول دارند. یکی از خواسته‌های اصلی مردم تسریع در روند رسیدگی به امور ‌آن ها است. شهردار شهرکرد باید در مسیر تحقق اهداف گام بردارند، فضایی آرام و سالم همراه با توسعه، آبادانی و سرسبزی ایجاد تا رضایتمندی مردم نیز فراهم شود.

سخن پایانی

علیپور: در پایان امید است اعضای شورای پنجم اسلامی شهر و شهردار شهرکرد در مسیر تحقق اهداف و وعده‌های داده‌ شده به مردم و تقویت احساس آرامش، رفاه و رضایت‌مندی شهروندان شهرکرد همدل و کوشا، قانونمند و قاطع، مردم‌دار و شیفته خدمت، امانتدار و پاکدست و نهایتاً شفاف و پاسخگو باشند و این فرصت را که مردم فهیم به ما داده‌اند در جهت خدمت به آن ها و فرصتی برای ذخیره اخروی و رضایت وجدان خودمان از دست ندهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 23 آبان 96، کد مطلب: 1572760 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
شورای شهر و استانداری ها موظف هستند که بهترین گزینه برای راهبری شهر را انتخاب کنند و بعد از ان با حمایت انها و مردم کمک کنیم برای ساختن یک شهر و در نهایت یک کشور پویا و پر امید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین