پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
استاندار خراسان شمالی بر بکارگیری بانوان توانمند در عرصه های مدیریتی تاکید کرد و گفت: هم اکنون تنها پنج پست مدیریتی در اختیار زنان این استان 940 هزار نفری است.

شعار سال: محمدرضا صالحی یکشنبه در نشست بانوان فرهیخته استان اظهار کرد: در گذشته سه مدیر زن در دستگاه های اجرایی استان فعالیت می کردند که هم اکنون این تعداد به پنج نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نگاه ما بر ثبات مدیریتی دستگاه های اجرایی است افزود: اما اگر با توجه به نیاز تغییر مدیریتی احساس شود بدون در نظر گرفتن جنیست با توجه به توانمندی مدیر جدید معرفی خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: در زمان جابجایی مدیریت ها لیست های از مدیران پیشنهادی در اختیار ما قرار می دهند که همگی مرد هستند، مدیر زنی از این لیست بیرون نمی آید.

صالحی بر شناسایی بانوان فرهیخته در زمینه های مختلف تاکید کرد و افزود: باید کمک کنیم تا این زنان شناخته شوند و از توانمندی آنان در عرصه های مختلف استفاده شود.

وی خواستار استفاده از تجربه های زنان فرهیخته و تبادل نقطه نظرات شد و افزود: هم اکنون زنان دهیار توانمندی در این استان داریم که از اطلاعات این افراد باید برای رفع مشکلات و چالش ها در حوزه زنان به خصوص در روستاها استفاده شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در آستانه دو انتخابات مهم هستیم گفت: بحث نامزد ریاست جمهوری زنان نیز هم اکنون در کشور مطرح است که تصمیم نهایی این موضوع در شورای نگهبان گرفته می شود.

وی اشاره ای به شورای اسلامی شهر و روستا کرد و افزود: اما از زنان توانمند می خواهیم که در این عرصه فعال باشند و نقش خود را در این دوره نیز ایفا کنند.

وی بر فعال شدن احزاب و تشکل های سیاسی در این دو انتخابات مهم تاکید کرد و گفت: امیدوار هستیم در این راستا سازمان های مردم نهاد بیشتر فعال شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر خودباوری زنان و سایر اقشار در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود: در مرحله اول ورود به عرصه های مهم در زمینه های مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی خود باوری است که باید زنان به این مهم دست یابند.

* ضرورت تشکیل اتاق فکر زنان

استاندار خراسان شمالی بر تشکیل بانک اطلاعاتی از زنان توانمند نیز تاکید کرد و گفت: باید در این راستا اتاق فکری نیز تشکیل شود.

صالحی افزود: اشتغال پایدار زنان به ویژه زنان تحصیل کرده را به صورت جدی پیگیر هستیم اما باید اطلاعات این زنان احصا شود تا در زمینه های مختلف از توانمندی آنان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کشور نباید با تصمیم گیری و مدیریتی شخص اداره شود افزود: باید مدیریت سیستمی باشد و هدف و برنامه با تغییر مدیر تغیری نکند بلکه هدف باید به مقصد برسد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 95081913655:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین