پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: در جلسه اخیر سران قوا بنا شد کمیته‌ای سه نفره بحث تعاونی‌های اعتباری غیرمجاز را پیگیری کنند. بنده از طرف دولت، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از سوی قوه قضاییه و آقای پزشکیان از سوی مجلس جلسات متعددی را برای رسیدگی به این مسائل پیگیری کردیم.

شعارسال: محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه سران سه قوه با توجه به نگرانی هایی که پیدا شده بود درباره سپرده گذاران چند تعاونی اعتباری که مشکلاتی داشتند به دلیل عدم امکان پرداخت سپرده هایشان توسط این تعاونی‌ها تصمیماتی اتخاذ شد .

وی افزود: سران سه قوه تصمیم گرفتند کمیته سه نفره‌ای تشکیل و مسئول پیگیری این مساله باشد. از سوی آیت الله آملی، آقای اژه‌ای، از سوی علی لاریجانی آقای پزشکیان و از سوی رییس‌جمهور، بنده انتخاب شدیم که جلسات متعددی در هفته‌های گذشته داشتیم.

نهاوندیان با بیان اینکه هفته‌ای دو جلسه برای پیگیری کارهای بانک مرکزی گذاشته شده است، گفت: درباره تعاونی فرشتگان تصمیمی اتخاذ شد تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از سپرده‌های سپرده‌گذاران توسط آنها دریافت شود که به این ترتیب بالای ۹۶ درصد مشکل حل می‌شود.

وی افزود: سپرده‌گذاران با بیش از این مبلغ هم تا ۲۰۰ تومان را دریافت می‌کنند؛ بقیه در حال اقدام است.

نهاوندیان در ادامه درباره سه تعاونی دیگر نیز گفت: تعاونی وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس هم که در سال‌های گذشته مشکل داشتند و تعداد سپرده‌گذارانشان قابل توجه بوده مورد بررسی جامعی قرار گرفتند. تصمیمات خوبی گرفته شده است. شاید بالای ۹۸ درصد مشکل آنها هم تا هفته آینده حل شود و نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخورد جدی با مسببان این شرایط در دستور کار است، گفت: نباید هیچ کس در اقتصاد ایران به خود جرات دهد با اهمال و بی انضباطی به سرمایه اعتماد عمومی لطمه بزند.

نهاوندیان افزود: علیرغم برخی جوسازی‌های نامناسب، این اعتماد به سیستم بانکی برقرار است. آمارها نشان می‌دهد میزان سپرده‌گذاری در بانک‌های کشور در حال رشد بوده و حتی میزان سپرده‌های ثابت هم رشد بیشتری داشته و این نشانگر اعتماد عمومی به سیستم بانکی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 24 آبان 1396 ، کدخبر: 559184 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین