پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۱۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سران قوا در جلسه اخیر خود مقرر کردند تا سپرده‌های بیش از 200 میلیون تومانی در موسسات مالی بدهکار از محل فروش املاک پرداخت و مابه‌التفات آن نیز از منابع دولتی همچون بودجه پرداخت شود که این مساله نیاز به مصوبه مجلس دارد.

شعارسال: اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست اخیر سران قوای سه گانه درباره موسسات مالی و اعتباری، گفت: در این جلسه بنابر این شد تا املاکی که تحت اختیار موسسات مالی ارزیابی و قیمت‌گذاری شود.

وی افزود: میزان بدهی موسسات مالی به سپرده‌گذارانشان بیش از موجودی آنها است و بنا شده تا موجودی آنها به سپرده‌گذارانی که تا سقف 200 میلیون تومان در این موسسات سپرده‌گذاری کرده‌اند پرداخت شود و سپرده‌های بالای 200 میلیون تومان را از محل فروش املاک پرداخت کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مابه‌التفاوت دیگری نیز وجود دارد که بنا شد این مابه‌التفاوت در بودجه یا جای دیگر در نظر گرفته و از منابع دولتی پرداخت شود که این نیز نیازمند مجوز مجلس است و درخصوص آن در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: ابتدا بنا شد تا ارزیابی از قیمت املاک در  اختیار موسسات مالی انجام شود تا مشخص شود چه میزان کسری برای بازپرداخت سپرده‌گذاران وجود خواهد داشت و از اراده نظام بر این است که حق و حقوق نظام بر آنها پرداخت شود.

وی افزود: پرداخت مابه‌التفاوت سپرده‌گذاران از محل بودجه نیازمند مصوبه مجلس است و باید منابع آن مشخص شود تا از این طریق کمک کنند تا حق سپرده‌گذاران ضایع نشود و به دلیل سوء مدیریت و سو استفاده‌ای که برخی از مدیران موسسات مالی انجام داده‌اند ما نباید مردم را به حال خود رها کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مقصر اصلی در این موضوع دستگاه‌‌های نظارتی از جمله بانک مرکزی هستند که دقت و نظارت و کنترل لازم را نداشتند و باعث شده که این مشکلات بوجود بیاید و حال که این مشکلات ایجاد شده انتظار مردم از مجلس و دولت و قوه قضاییه این است که کار به نحوی مدیریت شود که حق و حقوق آنها ضایع نشود و تلاش مجلس بر این است تا سپرده‌ سپرده‌گذاران به طور کامل به آنها پرداخت شود.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: درمورد سود سپرده سپرده‌گذاران نیز سود به میزانی که بانک مرکزی تصویب کرده به سپرده‌ها تعلق  می‌گیرد و سودی که در ابتدا توسط موسسات مالی مقرر شده تا به سپرده‌ها تعلیق گیرد پرداخت نخواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7دی 1396 ، کدخبر:  13961007000620، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین