پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
مکان جدید برای دفن اموات در پایتخت شناسایی و روند دفن اموات تا یک سال و نیم آینده در بهشت زهرای تهران متوقف خواهد شد.

شعارسال: از سال 1386، زمزمه‌های اتمام قبور در بهشت‌زهرای تهران به گوش می‌رسد و پس از گذشت چندین سال، این‌طور به نظر می‌رسد که دیگر بهشت‌زهرا (س) تهران با سه‌طبقه کردن قبور نیز گنجایشش به اتمام رسیده است.

نخستین تلاش‌ها برای طراحی و ساخت گورستانی به نام بهشت‌زهرا، به‌منظور پایان دادن به دفن اموات در مکان‌های متعدد در سال 1345 در شهر تهران آغاز شد و آن زمان قطعه زمینی در مسیر تهران - قم به مساحت ۳۱۴ هکتار به این امر اختصاص یافت.

پس‌ازآن، در سال 1349 بهشت‌زهرا آماده دفن اموات شد و نخستین فردی که در این مکان به خاک سپرده شد مرحوم محمد نقی خیال بوده که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده‌شده است.

در حال حاضر بهشت‌زهرای تهران که عنوان بزرگ‌ترین گورستان ایران را به خود اختصاص داده و مساحت آن با اضافه شدن بخش شمالی و شرقی اکنون به 160 هکتار می‌رسد، دیگر جایی برای دفن اموات ندارد و گفته می‌شود ظرف یک سال و نیم آینده دیگر مرده‌ای در این مکان دفن نخواهد شد.

در حال حاضر مکان جدید دفن اموات در پایتخت مشخص‌شده و گفته می‌شود این مکان در 7 کیلومتری جنوب بهشت‌زهرای کنونی در مسیر اتوبان قم قرار دارد.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با جزئیات بهشت‌زهرای جدید تهران می‌گوید: بهشت‌زهرای تهران تا یک سال و نیم آینده دیگر جوابگوی دفن اموات نخواهد بود و زمینی در 7 کیلومتری جنوب بهشت‌زهرای کنونی برای دفن اموات در آینده در نظر گرفته‌شده است.

وی می‌افزاید: برای شناسایی مکان مناسب جدید، تیمی مکلف به بررسی دقیق مکان‌های متعددی شده بودند که در نهایت زمینی مناسب متعلق به آستان حرم مطهر حضرت امام (ره) انتخاب شد و اکنون مقدمات در اختیار گرفتن این زمین برای آغاز اقدامات برای ساخت بهشت‌زهرای جدید در دستور کار قرارگرفته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ظرفیت این مکان می‌گوید: وسعت این زمین کمتر از مکان فعلی نخواهد بود و قرار نیست دیگر در مکان جدید زیرساخت‌های بهشت‌زهرای قبلی ساخته شود زیرا به دلیل فاصله اندک، می‌توان از همان زیرساخت‌ها استفاده کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار خبر 11 بهمن 1394، کدمطلب: 17442، www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین