پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با بیان اینکه تا شروع بازسازی ضروری‌ترین اقلام وسایل گرمایشی و نایلون است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با وجود برآورد خسارات دامداری زلزله‌زدگان و تخصیص اعتبارات به این بخش هنوز اقدامی نکرده است.

شعارسال : فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه بارندگی در پیش است زلزله‌زدگان با مشکلاتی همچون کمبود وسایل گرمایشی مواجه هستند، از سوی دیگر برای جلوگیری از نفوذ باران نیاز به نایلون برای روی چادرها وجود دارد.

وی افزود: این مایحتاج مقداری توسط هلال‌احمر تهیه شده اما پاسخگوی نیاز مردم نیست و امیدواریم تا در مدت‌زمان باقیمانده وسایل گرمایشی و نایلون به طور کامل در اختیار مردم مناطق‌ زلزله زده قرار گیرد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: الان آنچه که ضرورت دارد رفع و نیازهای موقت و اضطراری مردم در حوزه تامین وسایل گرمایشی و پس از آن موضوع بازسازی مناطق روستایی و شهری در اولویت کار قرار دارد.

تجری خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن و سایر نهادهای ذی‌ربط در حد توان به وظایف خود عمل کردند اما جهاد کشاورزی با وجود برآورد خسارات در حوزه دام‌های مردم و تخصیص اعتبارات به این بخش در هیات دولت اقدام عملی خاصی صورت نداده است.

وی افزود: اکثر وزرا از منطقه بازدید کردند و حضور فعال داشتند اما در حوزه جهاد کشاورزی متاسفانه هیچ مدیری در سطح ملی در منطقه حاضر نشده و تنها مدیران استانی و منطقه‌ای در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارتخانه‌های مربوطه به جز جهاد کشاورزی تا حد توان به وظایفشان درمورد مردم زلزله‌زده عمل کردند و به عنوان نمونه در حوزه آب و برق مشکلات تا حد زیادی حل شد و اگرچه ممکن است به صورت موردی اشکال و ایرادی وجود داشته باشد اما عمده مشکلات در این بخش حل شد.

تجری خاطرنشان کرد: حضور به موقع رئیس اورژانس کشور در مناطق زلزله‌زده باعث شد تا با وجود ورود 9 هزار مجروح بسیاری از مجروحان به صورت سرپایی درمان شوند و ما مشکلی برای مجروحینمان نداشتیم.

وی افزود: توقع و انتظار ما در بحث کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان بیشتر از مقداری است که اختصاص داده شده چرا که مردم منطقه ما یکبار در زمان جنگ همه چیز خود را از دست داده‌اند و دیگر توان بازسازی مجدد خانه و کاشانه‌شان را ندارند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا شده بنیاد مستضعفان  تا کل سیمان مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری را تامین کند و این بنیاد این مسئولیت را متقبل شده است.

تجری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برآورد خسارات وارده به واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انجام نشده و این برآورد خسارت باید با بازدید از واحدهای مسکونی انجام شود و بعد از آن کار آوار برداری انجام می‌شد و چون برآورد و خسارات به صورت صددرصدی هنوز انجام نشده بود کار آواربرداری نیز با تاخیر انجام شد که البته قاطبه شهرها و روستاها ارزیابی خساراتشان توسط بنیاد مسکن یا انجام شده و یا در حال انجام است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:28 آبان 1396، کدخبر: 13960828000167، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین