شعار سال: اولین و سادهترین راه ثبت شکایت در خود سامانه نماد اعتماد الکترونیکی است. کافی است به صفحه ثبت شکایات سامانه نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه و به راحتی شکایت خود را ثبت کنید تا با استفاده از کد رهگیری داده شده، آن را پیگیری کنید.
اگر هم در خرید اینترنتی خود با مشکل مواجه شدید و سایت طرف حساب شما پاسخ درستی به پیگیری شما نداد یا احتمالاً کالا به دستتان نرسید و شکایاتی شبیه به این داشتید، میتوانید به پلیس فتا (پلیس فضای تبادل اطلاعات) اعلام شکایت کنید. برای این کار کافی است به صفحه گزارش تخلف فروشگاههای اینترنتی مراجعه کنید.
اما راه دیگر ثبت تخلف فروشگاه اینترنتی و پیگیری شکایت شما مراجعه به دادسراست. با در دست داشتن مستندات مربوط به خرید مانند رسید تراکنش و دیگر مدارک موجود در تهران به دادسرای جرایم رایانهای و در دیگر شهرها به دادسرای محل سکونت خود مراجعه کرده و در این خصوص طرح شکایت کنید.
بر اساس اعلام معاونت فرهنگی قوه قضائیه در پیگیری شما از این تخلفات ، علاوه بر کسب حقوق خود و دریافت خسارت وارده ، جلوی تخلفات احتمالی در حق دیگران هم گرفته می شود. ممکن است دادگاه فروشنده متخلف را در کنار دستور به تامین تمامی خسارت وارده از یک تا 10 میلیون تومان جریمه نقدی کرده و در صورت تکرار جرم، به حبس محکوم کند.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 18 آبان 96، کد مطلب: 13960818000327، www.farsnews.com
فرم شکایت از نماد اعتمادهم پر کرده و ارسال نمودم پس از کش و قوس جواب آمد
سلام
با فروشگاه...تماس گرفته شد پاسخگو نیستند.
فقط همین
پلیس فتا هم گزارش بدید
از سایتی مث manodigital.ir اصلا خرید نکنید دهنم سرویس کردن با دروغ و امروز فردا کردن
سلام
من از سایت: https://stokala.com یک مانیتور: HP COMPAQ la2306x به مبلغ 650 هزار تومان خریدم که قبل از خرید از این سایت با دیدن نماد اعتماد الکتریکی و خواندن قوانین خرید کالا در سایت استوک کالا که اگر کالای خریداری شده مشکل فنی داشته باشد استوک کالا، کالا را پس می گیرد و هزینه ارسال رفت و برگشت کالا به خریدار پرداخت می شود، اقدام به خرید مانیتور نمودم.
ولی بعد از دریافت مانیتور متوجه موارد زیر شدم:
1_مانیتور پیکسل سوخته دارد (درصورتی که قبل از خرید پشتبانی استوک کالا در تلگرام به من گفته بود مانیتور های سایت ما به هیچ وجه پیکسل سوخته ندارد!)
2_بعد از 5 دقیقه روشن نمودن مانیتور، تصویر در حال نمایش شروع به لرزش می کند.
3_سمت راست مانیتور خط سفید دارد و بدنه مانیتور ضربه خورده است! (در صورتی که در توضیحات مانیتور هنگام خرید نوشته شده بود مانیتور بدون هیچ ضربه خوردگی است!)
و وقتی با پشتبانی استوک کالا مکاتبه نمودم، گفتند: مانیتور هیچ مشکلی ندارد و کاملاً سالم است! و با کلی جر و بحث مانیتور را مرجوع کردم که قرار شد مبلغ پرداختی مانیتور رو عودت دهند.
ولی بعد از این که مانیتور به دستشان رسید، هر روز برگشت وجه کالا را به بهانه این که حسابداری شرکت نیست به روز بعد موکول می نمودند!
و من با تماس های تلفنی فراوان و با عنوان کردن شکایت از استوک کالا به پلیس فتا و بعد از گذشت 4 روز آن هم با برخورد ناشایست فقط مبلغ 620 هزار تومان را از طریق کارت به کارت (از کارت به کارت کردن مشخص شد حسابداری شرکتی در کار نبوده!) آن هم مخصوصاً آخرین ساعت اداری شرکتشون برگشت دادند و 70 هزار تومان هزینه ارسال و برگشت مانیتور معیوب را من پراخت کردم و 70 هزار تومان آن هم با هدر دادن کلی وقت با ارزش و خرد کردن اعصاب متضرر شدم.
و با طرح شکایت از سایت استوک کالا در سایت نمـاد اعتمـــــاد الکتـرونیـکی کسب و کارهای اینترنتی و سایت پلیس فتا در حال رسیدگی هستم.
مبلغ 70 هزار تومان در کشور ما پولی نیست که ارزش داشته باشه از سایت مذکور و مشابه شکایت کنم و این همه وقت بگذارم و در این سایت کامنت کامل و البته صادقانه درج کنم، هدف من از این کامنت تلاش برای گرفتن حق (هر چند مبلغ ناچیز) و اطلاع رسانی به مردم می باشد.
اینطوری بقیه هم متوجه میشن که میشه به این کسب و کار اعتماد کرد و کسب و کار خوب و معتبری هست یا نه. همچنین کسب و کارهایی بد خیلی سریع شناسایی میشن و دیگه افراد بیشتری به دامشون نمیفتن
مزیت معتبره در اینه که اختصاصن برای چنین کاری طراحی شده و همچنین چون یک سایت واسطه هستش، نگرانی از بابت حذف و سانسور شدن نظرات منفی وجود نداره و همه نظرات خوب و بعد نمایش داده میشن.
برای شروع کافیه به آدرس وب سایتشون برید (www.motabare.ir) و با کمک همدیگه کسب و کارهای بد رو از کسب و کارهای خوب متمایز کنیم تا بقیه هم به دامشون نیفتن
بنده تبلت سالمو قبل از فرستادن برای خریدار از خونه تا اداره پست فیلم و عکس تهیه کردم تا خدایی نکرده اگه خریدار بهانه داشته باشه دلیل و سند محکم داشته باشم برای سالمیش. 30 هزار تومن هزینه پست پیشتاز دادم کالا رو برای خریدار ارسال کردم. خریدار بعد از تحویل کالا گفت کالا کاملا مطابق با توضیحات فروشنده ست. بعد از 2 روز تبلت دل خریدارو زد! خرابش کرد که بگه کالا رو خراب تحویل گرفته!!!
من چون هم کلی فیلم و عکس تهیه کردم و پیام خود خریدار هم بود که گفت کاملا مطابق با توضیحات هست خیالم راحت بود. فرستادیم مثلا قسمت حل اختلاف ایسام. ولی نگو داستان کلا یه چیز دیگه ست!!
حل اختلاف ایسام ته خنده ست. بعد از ثبت شکایت قشنگ یه ماه معطل میکنن تا پولی که خریدار واریز کرده به حسابشون یه ماه گردش حساب داشته باشه براشون. هر بار هم که تماس بگیرید باید 20 دقیقه بلکه بیشتر پشت خط بمونید. کلا یه خط دارن با اونهمه مردم معترض!!! خلاصه اگر شانس بیارید نوبتتون برسه و شارژتون تا اون موقع تموم نشه و اینکه بلافاصله بعد از مطرح کردن مشکلات شما ،قطع نکنن گوشی رو روتون! در جواب میگه نه خریدارهای ما اونطوری نیستند!!! میگم پیامشون هست که کالا رو سالم تحویل گرفته!!! مثلا میخوان مشتری مدار باشن!!
خلاصه بعد از بارها تماس و یه ماه معطلی کالامو مرجوع کردن. تبلت سالممو خراب تحویل گرفتم. کالا هم به صورت پس کرایه فرستادن که پول پست برگشت هم خودم بدم.
یه چیزی که فهمیدم این سایت برای دزدها خیلی خوبه. قشنگ جنسو بگیرن قطعاتشو عوض کنن بعد بگن کالا مشکل داره. راحتم مرجوع میخوره!...
منم فردا میرم دادسرا به جرم خیانت در امانت هم از سایت مزخرفشون هم از خریدار شکایت میکنم. از تمام فروشنده ها و خریدارهایی که متضرر شدن خواهش میکنم حتما از این سایت از طریق پلیس فتا، از طریق دادسرای جرایم رایانه ای ، از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، ... هر جا میتونید شکایت کنید. حق گرفتنی هست، امیدوارم به حقم برسم...
ت من با رای مثبت اعلام آمادگی جهت همراهی بابت به محکمه کشیدن مدیران متقل
ب این سایت کنند
ما به شما اعتماد کردیم مثلا راهنما خریدم ۱۷ تومان ۱۸ تومان پول پست در حالی که از دیجی کالا کلی وسایل خرید میکنم از ۹ تومان بیشتر نمیشه
بعد سه نوع وسیله سه بار هزینه پست میگیرید در یک مرحله از شما خرید کردم چند برابر حساب میشود کارتان خوب نیست
سلام
در صوت وجود مستندات، اول با روابط عمومی سایت تماس بگیرید. اگر پاسخگو نبودند و در صورت تمایل ، مستندات ( مستندات ادعای مطرح شده و مستندات پیگیری از طریق روابط عمومی سایت) را برای ما ارسال کنید تا منتشر کنیم
در سایت ایسام یک حلقه کابل فروختم، قیمت کابل رو پایین قیمت بازار هم گذاشته بودم، هزینه پست دادم کالا رو به خریدار ارسال کردم، خریدار تو سایت ایسام شکایت کرده و ایراد گرفته میگه کابل چیزی که گفتی نیست و قیمتش در بازار پایین تره، من در هفته ۵ عدد ازین کابل رو به قیمت ۱۰ تومن بالاتر از چیزی که تو ایسام گذاشته بودم دارم میفروشم و حتی به خریدار گفتم که مشکلی نیست و میتونی جنس رو عودت بدی و اگر قیمت پایین تر از من داری تهیه کن، کابل من جنس قابل قبول و قیمت معقولی داره
الان ایسام برگشته گفته که خریدار باید جنس رو با هزینه خودت عودت کنه
من هم هزینه پست دادم هم باید دوباره هزینه عودت بدم، ایسامم حتی سود خودش رو برداشته من باید چکار کنم و کجا شکایت کنم
ممنون
سلام و عرض ادب
کامنت ارسالی شما با توجه به حقوق قانونی تان در انعکاس نظرات ، منتشر شد. بدون تائید یا تکذیب این ادعا، منتظر دریافت توضیحات سایت ایسام هستیم.
سلام
منتظر دریافت نظرات و دفاعیات ایسام هستیم