پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
روزگاری اگر یک نفر قصد داشت وسیله‌ای بفروشد، یا چیزی بخرد باید شال و کلاه می‌کرد و به بازار می‌رفت یا برای فروش اجناس خودش آگهی چاپ می‌کرد و به در و دیوار می‌چسباند. اما امروز اینترنت همه چیز را در دست گرفته است و یک سرچ ساده و چند کلیک به راحتی به شما کمک می‌کند تا حتی بدون خروج از خانه‌تان، اجناس مورد نظرتان را بخرید یا چیزی را بفروشید. فضایی که شرایط کلاهبرداری های جدید را هموار کرده است. سایت هایی که از شهاب سنگ می فروشند تا اعلام رسمی تکدی گری .

شعار سال: سایت‌های زیادی در سراسر دنیا برای کمک به این خرید و فروش‌ها ساخته شده‌اند؛ این یک مزیت است! اما اینترنت همچنین این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا علاوه بر نیاز خود به انواع و اقسام آگهی‌ها و اطلاعات دسترسی داشته باشید. بعضی عجیبند، بعضی جالب و گاهی اوقات هم برخی پشت نقاب مجازی بودن پنهان می‌شوند و قصدشان سوءاستفاده است.

موقع به دست گرفتن پول، برای خریدن چیزی یا موقعی که آن را از عابر بانک یا شخص دیگری می‌گیرید، به چه چیزی توجه می‌کنید؟ عدد روی آن که نشانه ارزش پول است؟ پاره یا گوشه نداشتن آن؟ اگر پاسخ شما بله است، باید گفت که عده زیادی از مردم مثل شما هستند؛ اما عده دیگری شغل‌شان خرید و فروش پول است. این افراد به همه جزئیات روی یک اسکناس از جمله شماره سریال آن و حتی صورت و مخرج درج شده در کنار شماره سریال آن هم توجه می‌کنند.

شاید بپرسید که توجه به شماره سریال پول چه فایده‌ای دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که رند بودن شماره سریال درج شده روی اسکناس دلیلی می‌شود تا آن را با قیمت‌هایی گزاف آگهی کنند. مثلا برای یک اسکناس دو هزار تومانی با شماره سریال رند، چیزی در حدود ۱۵۰ هزار تومان درخواست می‌شود یا در اغلب مواقع اسکناس‌ها به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شوند. جمع آوری کلکسیون مهم‌ترین دلیلی است که این کسب و کار را به وجود آورده است و باور کنید یا نه، عده‌ای برای تکمیل کلکسیون خود و سرگرم شدن، حاضرند این اسکناس‌ها را خریداری کنند.

یک فروشنده در یکی از این سایت‌ها در تبلیغ اسکناسی با شماره رند، این طور نوشته است: دوجفت اسکناس ده هزارتومانی رند پنج و رند شش هم امضا و هم مخرج وهرکدام با یک عدد؛ صورت و مخرج نیز مشترک است.

فروش شهاب سنگ: دو میلیارد!

شهاب سنگ‌ها قطعاتی از سیارک‌ها یا ستاره‌های دنباله‌دار هستند و وقتی در برخورد با لایه جو زمین مشتعل شده و شبیه به یک ستاره  دنباله‌دار به نظر می‌رسند، اصطلاحا به آن‌ها شهاب گفته می‌شوند. اما در صورتی‌که این اجرام از لایه جو زمین عبور و با سطح زمین برخورد کنند، نام‌شان می‌شود شهاب سنگ. می‌گویند هرسال نزدیک به ۵۰۰ گونه شهاب سنگ به سطح زمین برخورد می‌کند و از این تعداد تنها پنج گونه ارزشمند به دست دانشمندان می‌رسد و مورد توجه قرار می گیرد.

۵۰۰  گونه شهاب سنگ در طول یک‌سال؛ تعداد کم این سنگ‌ها باعث شده تا قیمتی حتی بالاتر از طلا پیدا کنند. اما اگر نگاهی به سایت‌های خرید و فروش آنلاین بیاندازید، متوجه می‌شوید، شهاب سنگ آنقدرها هم چیز کم‌یابی نیست! ده‌ها آگهی فروش شهاب سنگ که از قیمت یک میلیون تا دو میلیارد معامله می‌شود و آگهی کنندگان ادعای صحت آن را دارند، خلاف این موضوع را به شما ثابت می‌کند. اما ویژگی‌های واقعی شهاب سنگ چیست و بر چه اساسی آن را قیمت‌گذاری می‌کنند؟

آگهی کنندگان معمولا در اثبات حقیقی بودن آن نوشته اند که سنگی که آگهی کرده اند قابلیت جذب آهن دارد، هرچند که آگهی کنندگان سنگ‌های بالای یک میلیارد نداشتن خاصیت آهنربایی را به عنوان مصداق واقعی بودن سنگ‌شان ذکر کرده‌اند. می‌گویند که شهاب‌سنگ‌ها هر چقدر تازه‌تر و بزرگ‌تر باشند و جنس نادرتری داشته باشند، مانند شهاب‌سنگ‌های مریخی یا شهاب‌سنگ‌های ماه قیمت بیشتری خواهند داشت. البته معمولا این ارزش‌گذاری براساس میزان تمایل مجموعه‌داران به داشتن شهاب‌سنگ‌های نادر تعیین می‌شود و معمولا ارزش علمی آن‌ها در تعیین قیمت خیلی تأثیرگذار نیست. اما بیش از ۹۰ درصد شهاب‌سنگ‌هایی که در سطح زمین پیدا می‌شوند، شهاب‌سنگ‌های کندریتی هستند که به‌دلیل کثرتی که دارند، از ارزش چندانی برخوردار نیستند؛ بنابراین این که سنگی شهاب‌سنگ باشد، الزاما به معنی قیمتی‌بودن آن نیست.

نیازمند کمک مالی هستم!

تهران، شهرری:« باسلام برای خرید ماشین نیاز به ۵تومن وام قرض الحسنه یا کمک دارم، ضمانت هم میدم چندماهه پس میدم. هوا سرد شده نمیتونم با موتور برم سرکار میخوام سرهم کنم یک پراید مدل پایین بگیرم اگه کسی درتوانش هست لطفا کمک کنه خدا خیرتون بده.»

تهران، تجریش: «با سلام خدمت هموطنان عزیز، عزیزان مدتی هست که شوهرم به دلیل بدهکاری سخت در عذاب هست هر چقدر سعی میکند نمی تواند بدهیش را با طلبکاران تسویه کند چند وقت هم هست که مریض شده و نمی‌تواند زیاد کار کند الان محتاج نان شب هستیم الان دو روز است که حتی نان نتوانسته برای خانه بخرد از عزیزانی که تواناتی مالی دارن خواهش میکنم که به ما کمک مالی کنند، قول میدهم که کار میکند و کم کم پس می‌دهد. لطفا کمک کنید.»

تهران، جردن: «سلام یک بیمار روماتیسمی نیازمند به کمک مالی شدید هستم. لطفا اگه اعتماد ندارید و یا قصد توهین و بی احترامی دارید اصلا حال بنده و خودتون رو ازینی که هست بدتر نکنید و پیام ندید من هیچ کمکی ازین افراد شکاک نمیخوام فقط باعث میشه عصبی بشم و حالم بدتر بشه . و لطفا خواهشا عاجزمندانه خواهش میکنم پیشنهادات زشت ندید در صورت مشاهده فورا بلاک میکنم یکم شرایط یک بیمار رو درک کنید. اگه واقعا قصد کمک دارید فقط به منظور دریافت شماره کارت پیام بدید. لطفا برای ابراز هم دردی و یا دعا و هم دلی هم پیام ندید چون انگشت هام به شدت درد میکنه و به سختی میتونم پاسخ پیام بدم و همینا رو هم به زور دارم تایپ میکنم.»

باز هم باور کنید یا نه، درخواست برای کمک مالی، اینترنت و سایت‌های آگهی خرید و فروش را هم بی‌نصیب نگذاشته است و این‌ها پیام‌هایی است که در قسمت خیریه و کمک رسانی یک سایت خرید و فروش آنلاین درج شده است تا کسانی‌که نیازمند هستند در این بخش اقدام به ثبت آگهی کنند و نوع نیاز مالی خود را شرح دهند و مثل هر آگهی دیگری، شماره تماس خود را بگذارند تا کسانی که قصد کمک به آنها را دارند، تماس بگیرند.

در این آگهی‌های درخواست کمک، علاوه بر کمک مالی، گاهی نیازمندی به جای خواب، کتب درسی، کمک برای خرید وسایل کار، حتی کمک برای رفت و آمد به دانشگاه هم دیده می‌شود. مانند قانون پایستگی انرژی، حضور تکدی‌گری در چنین فضایی نشان می‌دهد که گدایی حذف نمی‌شود و تنها با تغییر شکل زندگی افراد، خودش را به روز می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 12 آبان 98، کد مطلب: 1316567: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین