پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۱۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
نمایندگان مجلس در واکنش به فعالیت سایت های خرید و فروش مسکن در فضای مجازی نسبت به تولد قارچ گونه برخی سایت های خرید و فروش کالا و خدمات در کشور هشدار دادند.

شعار سال: برخي از سايت هاي مذكور با تبليغات فريبنده از طريق اين سايت ها اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كنند.يكي از حوزه هاي كاري اين افراد نيز بازار مسكن است.

متاسفانه در دهه اخير كلاهبرداري و فريب مردم در حوزه مسكن افزايش فزاينده اي داشته است.فروش واحد هاي مسكوني در قالب پيش خريد و فروش آن به چندده نفر از جمله مشكلات در اين حوزه است.در يكي دو سال سال اخير با توجه به گسترش فضاي مجازي اين كلاهبرداري ها رنگ و بوي جديدي به خود گرفته است.سايت هايي با نام هاي مختلف با محوريت خريد و فروش مسكن در حال تولد است.

در چند روز اخير نيز يكي از اين سايت ها با تبليغات فزاينده و البته فريبنده اقدام به به روز كردن و رونمايي از سايت خود كرده است.

در اين حال سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت ممانعت از فعالیت سایت های بی هویت در زمینه املاک، گفت: بی توجهی به فعالیت های این سایت ها به متضرر شدن مردم می انجامد.

صدیف بدری با اشاره به فعالیت برخی سایت های املاک بدون مجوز در کشور، گفت: بی توجهی به فعالیت این نوع سايت ها، خرید و فروش املاک را با مشکلات عدیده ای از حیث کلاهبرداری مواجه خواهد کرد.

وي با بیان اینکه فعالیت اين سایت در زمینه املاک خرید و فروش املاک واهی را ممکن خواهد کرد، تصریح کرد: فعاليت بسیاری از اين سایت ها غير قانوني است و هر روز شکایت های بسیاری از آن ها به دستگاه قضا ارجاع می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نيز با بيان اينكه نظارت و رصد دقیق بر فعالیت سایت های فعال در بخش مسکن می تواند زمینه کلاهبرداری از این حیث را مسدود کند گفت: در حال حاضر بسیاری از پرونده های انباشت شده در دستگاه قضا مربوط به کلاهبرداری در خرید و فروش املاک است.

یحیی کمالی پور با بيان اينكه به فوريت بايد باید سازوکاری برای منع فعالیت اين نوع سايت هاي بي هويت بر دستور کار قرار بگیرد افزود:برخورد با سایت های بدون مجوز در زمینه املاک کاهش پرونده های قضایی را رقم می زند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کد مطلب:636159:www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین