پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
در آستانه عید نوروز و افزایش حجم شست و شوها برای خانه تکانی، شاهد فعالیت مراکز اینترنتی خشک شویی در فضای مجازی هستیم که به رقبای اصلی مغازه داران تبدیل شده اند.

شعار سال: با نزدیکی به ایام نوروز و داغ شدن بازار خانه‌تکانی در میان خانواده‌های ایرانی، مراجعه به خشکشویی‌ها نیز افزایش می‌یابد که باید در این میان به پروانه کسب خشکشویی‌ها توجه ویژه ای کرد. در این میان بیشترین مراجعه مردم با نزدیکی به ایام نوروز برای شست‌وشوی و یا اتوی انواع پرده است که نرخ شست‌و‌شوی پرده تور و پارچه‌ای با یکدیگر متفاوت است و هر متر مربع از 1500 تا 2500 تومان است؛ که برای شست‌‌وشوی آن باید هزینه مازادی به آن اضافه کرده که هر متر مربع پرده توری و پارچه از 2200 تا 4500 تومان است. به علاوه به توجه به اینکه افراد بیشتر در آپارتمان‌های زندگی می‌کنند و فضایی برای شست‌وشوی انواع پتو و روفرشی وجود ندارد مجبور هستند تا این کار به به خشکشویی‌های سطح شهر بسپارند که نرخ شست‌وشوی هر پتوی یک نفره 7 هزار و پتوی دو نفره 15 هزار تومان است. همچنین نرخ شست‌وشوی رو فرشی 12 متری 12 هزارتومان و روفرشی 6 متری 6 هزار تومان است.

اما در این میان هستند صنف‌هایی که از این نرخ‌ها تبعیت نمی‌کنند و بازار داغ شب عید سوء استفاده و نرخ‌ها را افزایش می‌دهند و برای جلوگیری از این امر باید افراد به صنف‌های دارای پروانه کسب مراجعه کنند تا در دام افراد سود جو نیفتند. نکته قابل توجه اینجاست که با نزدیکی به ایام نوروز واحدهای صنفی خشکشویی مانند قارچ در گوشه و کنار شهر سبز می‌شوند و از داغی بازار شب عید بدون در نظر گرفتن شرایط و مواد شوینده سوء استفاده می‌کنند و بعضا موجب از بین رفتن البسه و منسوجات مشتریان می‌شود که با توجه به نداشتن پروانه کسب امکانی برای پیگیری هم وجود ندارد. در این میان بازار خشکشویی ها به حدی داغ می شود که در روزهای پایانی سال سفارشات را قبول نمی کنند.

در این‌باره ابوالفضل رجب زاده رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی بیان کرد: در خصوص تغییر نرخ خدمات اتحادیه خشکشویی گفت: افزایش قیمت در این حوزه برای ایام نوروز نخواهیم داشت و قیمت ها طبق روال سابق در سال آینده ادامه خواهد یافت. وی در ادامه افزود: در صورتی که مشتریان نسبت به نرخ خدماتی که به آن ها ارائه می شود شکایتی داشته باشند می توانند به اتحادیه مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند تا به اینگونه مسائل رسیدگی شود. رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی درباره استانداردهای یک خشکشویی گفت: خشکشویی ایده‌آل باید دستگاه بروزی داشته باشد و با دقت نکات اتو کشیدن را رعایت کند که برق بر لباس‌ها نگذارد. همچنین نباید شوینده‌ها را به صورت فله‌ای خریداری کند، چراکه این شوینده‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و رنگ لباس‌ها را تغییر می‌دهند. برخی از کارگاه‌ها هستند که 5 پتو را همزمان در ماشین برای شست‌وشو می‌اندازند که این مسئله با استانداردهای بهداشتی که در واحدهای ما تعریف شده است، همخوانی ندارد.

رجب زاده اظهار کرد: متاسفانه واحدهای زیرزمینی و کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند به این نکات بهداشتی توجه نمی‌کنند. خشکشویی‌ها یکسری ضوابط خاص دارند که اگر این ضوابط رعایت نشود مجوز به آنها داده نمی‌شود. رجب‌زاده به کسانی که می‌خواهند به تازگی وارد این حرفه شوند توصیه می‌کند که ابتدا کار را یاد بگیرند، سپس اقدام به تاسیس خشکشویی کنند.

براساس گزارش میزان، مراجعه به واحدهای صنفی مجاز در سطح شهر موجب می‌شود تا اطمینان کافی نسبت به شست‌وشوی البسه و منسوجات به وجود آید و در این میان استفاده از خشکشویی هایی بدون مجوز که جدیدا پا به عرصه فضای مجازی گذاشته کاهش پیدا کند. نرخ مصوب خدمات مربوط به خشکشویی ها به شرح جدول زیر است:

بخار خشکشویی‌ها به فضای مجازی رسید+جدول قیمت

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1395، کد مطلب: 642661:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین