پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
امروز فروشندگان و شکارچیان در سایتهای خرید و فروش، بستری رایگان در دسترس دارند تا با خیال راحت هر آنچه را که گروه‌های فعال حمایت از حقوق حیوانات و مردم به دست آورده‌اند یک باره زیر پا بگذارند.

شعارسال: مردم ایران مردمی هستند که برای حیوانات احترام خاصی قائل هستند البته نه برای همه آن ها و نه همه مردم ایران. اما پرنده ها، گربه ها، حیوانات اهلی همیشه مورد توجه و مراقبت مردم ایران بوده اند، درست است که طی سال های اخیر در اثر شکار غیرقانونی، شکار بی رویه، قاچاق و فرهنگ نامتعارف نگهداری از حیواناتی که خانگی نیستند، مساله حمایت از حیوانات در جامعه، تبدیل به مساله روز شده است اما اکنون گروه های مردمی فعال حمایت از حیوانات، به ویژه حیواناتی که در معرض انقراض قرار دارند و در فهرست حیوانات حمایت شده قرار گرفته اند، به شدت پیگیر فعالیت سودجویان، قاچاقچیان و فروشندگان و خریداران این دست از حیوانات هستند.

این مطلب گواه این است که مردم به صورت کاملا خودجوش برای حمایت از حیوانات فعالیت می کنند و این موضوع برای شان اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما متاسفانه در همین جامعه ای که آرام آرام دارد به صدای حیوانات گوش می دهد و خود صدای آن ها شده است، عده ای دیگر هستند که بی توجه به هر قانون و مقرراتی، بی توجه به حیات هر موجود زنده غیر انسانی که کسی حق ندارد حق زندگی آن را بگیرد و تنها برای به دست آوردن سود، تمام کوشش های مردم و فعالان حمایت از حقوق حیوانات را زیر پا می گذارند و خود به معضل بزرگی تبدیل شده اند.

تا همین چندی پیش این افراد سودجو با ترس و احتیاط بسیار معاملات خود را انجام می دادند یعنی هم به صورت کاملا مخفی و زیر زمینی مشتری و خریدار خود را پیدا می کردند و هم به صورت کاملا قاچاقی، حیوان یا کالای ساخته شده از پوست یا شاخ و استخوان حیوان را تهیه می کردند.

اما حالا به جای پیشرفت در حمایت از حیوانات گویی رو به سوی پسرفت داریم، چرا که اگر پیش از این فروشندگان و شکارچیان از ترس قانون کاملا مخفیانه، معاملات خود را انجام می دادند امروز، بستری کاملا رایگان و در دسترس دارند تا بتوانند با خیال راحت هر آنچه را که گروه های فعال حمایت از حقوق حیوانات و مردم به دست آورده اند یک باره زیر پا بگذارند.

چرا که امروز سایت‌های اینترنتی خرید و فروش کالای نو و دست دوم، ظاهرا بستر امنی برای خرید و فروش و انجام معاملات غیرقانونی این عده از سود جویان شده است، حتما بارها در شبکه های اجتماعی آگهی های ثبت شده در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی مانند د...، توسط افراد سودجو را که به عنوان فروشنده، آگهی فروش حیوانات تحت حمایت و رو به انقراض، پوست آنها، وسایل تهیه شده از پوست آن ها، توله کشی یا جوجه کشی از حیوانات مورد نظر را دیده‌اید و چه بسا تاسف هم خورده باشید.

این آگهی ها دست به دست می چرخند و احساسات مردم را جریحه دار می کنند، اما مردم و حامیان هم ساکت ننشسته اند، بارها و بارها حامیان حقوق حیوانات اعتراض خود را با جمع آوری امضا و تماس مستقیم با پشتیبانی این سایتها اعلام کرده اند، اما همچنان هر روز آگهی هایی را که شکارچیان و دلالان با خیال راحت در آن ثبت می‌کنند، می بینیم.

نمونه این آگهی ها را همین امروز در یک شبکه اجتماعی دیدم با مضمون فروش پوست یوزپلنگ، به قیمت دو میلیون تومان و با این توضیح که پوست یوزپلنگ بخت برگشته بسیار مناسب برای تزیین روی مبل و دیوار است و هیچ جای آن زخمی نشده است و فقط جای گلوله توی قسمت صورتش است...

فقط یک لحظه این توضیحات را مو به مو در ذهنتان تصور کنید: یوزپلنگ، یکی از زیباترین حیوانات روی زمین، رو به انقراض، تحت قانون حمایت از حیوانات و... حیوانی که تیم ملی فوتبال ایران با لباس هایی که با تصویر این حیوان طراحی شده بود به جام جهانی رفت با شعار حمایت از یوزپلنگ ایرانی همه اینها یک طرف...

یک آگهی در سایتی که ادعاهای زیادی دارد، مبنی بر فروش پوست این حیوان، آن هم با توضیحاتی که بالاتر گفتم، فروشنده نه چندان محترم خود اذعان کرده که پوست سالم است و فقط گلوله توی صورتش خورده است، چه کسی حاضر است مبل یا دیوار خانه اش را با این جنایت تزیین و زیبا کند؟ شما حاضرید؟

چه کسی به این نوع سایت‌ها حق داده است تا بدون توجه به قانون خرید و فروش اینترنتی و قانون حمایت از حیوانات این آگهی‌ها را ثبت کنند؟ آیا تاکنون، ابلاغیه سازمان پلیس فتا را درباره موارد ممنوعه خرید و فروش و ثبت آگهی دیده اند؟

آیا می‌دانند که نباید آگهی حیوانات رو به انقراض و تحت حمایت را تایید کرده و نیز استفاده از پوست حیوانات درنده برای پوشش و تزیین شرعا حرام است و نباید آگهی ثبت شده آن را تایید کرد؟ آیا چیزی درباره قانون حمایت از حیوانات دانسته و آیا داشتن یک آگهی بیشتر ارزش آن را دارد که قبح اینگونه معاملات البته جنایات، در جامعه ریخته شود؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 27 شهریور 1395، کدمطلب: 13950627001264 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین