پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
چشم‌ها برای دیدن اجسام، باید در یک امتداد قرار گیرند. در واقع فرد باید یک نقطه را در آن واحد با هر دو چشم ببیند. اگر یک چشم یک نقطه را ببیند و چشم دیگر نقطه‌ای دیگر را؛ به آن انحراف چشم گفته می‌شود.

شعار سال: انحراف چشم ممکن است به داخل، خارج یا بالا و پایین باشد. در صورتیکه فقط یک چشم که اعصاب آن مسئول حرکت دادن چشم به سمت خارج است صدمه دیده باشد، چشم دیگر به سمت خارج حرکت نخواهد کرد. انحراف اگر به صورت حاد و در افراد بزرگسال ایجاد شده باشد، دوبینی ایجاد خواهد شد. علت انحراف چشم ممکن است فلج اعصاب باشد، گاهی هم یک نقص مادرزادی است. بعضی از انواع انحراف را می‌توان با عینک برطرف کرد ولی ممکن است نیاز به جراحی هم باشد. انحراف چشم معمولا در کودکان دیده می‌شود ولی در بزرگسالان نیز رخ می‌دهد. در بزرگسالانی که مبتلا به دیابت هستند و عصب چشم آسیب دیده است ، افرادی که فشار خون بالا دارند، بیمارانی که سکته مغزی کرده‌اند و در آن بخشی از عصب صدمه دیده است انحراف چشم شایع است. اگر زوج ششم عصب مغزی در اثر بیماری یا هر عامل دیگری فلج شود، چشم نمی‌تواند به سمت خارج بچرخد. حتی این افراد ممکن است اصلا متوجه انحراف چشم نشوند بلکه با شکایت دوبینی به پزشک مراجعه کنند. دوبینی در افراد بزرگسال می‌تواند در اثر وجود تومور مغزی نیز باشد. فردی که کمتر از ۴۰ سال سن دارد و دچار انحراف ناگهانی چشم شده است قطعا نیاز به بررسی‌های نورولوژیک دارد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سلامتیسم، تاریخ 8 خرداد 94، کد مطلب: 3570: www.salamatism.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین