پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۴۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
یکی از دانشجویان ترم آخر رشته نفت دانشگاه شریف گفت: در آزمون اخیر وزارت نفت شرایطی برای دانشجویان وضع شده که صرفا به علت در نظر نگرفتن نمره پایان نامه ...

شعار سال: یکی از دانشجویان ترم آخر رشته نفت دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهخبرگزاری دانشجو، در خصوص مشکلاتی که برای عده‌ای از دانشجویان به خاطر اجرایی شدن ماده ۲۳ آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد مبنی بر کیفی شدن ارزیابی پایان نامه‌ها به وجود آمده است گفت: براساس این ماده نمره پایان نامه دانشجویان ارشد ورودی سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵ و پس از آن به صورت کیفی ارزیابی می‌شود و پایان نامه‌های ورودی‌های قبل از ۹۴ هم چنان به صورت کمی. این تفاوت در ارزیابی پس از گذشت مدتی موجب بروز مشکلاتی برای دانشجویان ورودی ۹۴ به بعد شد.

وی در خصوص این مشکلات گفت: نمونه بارز این مشکلات آزمون اخیر وزارت نفت است که در آن شرایطی برای دانشجویان وضع شده که صرفا به علت در نظر نگرفتن نمره پایان نامه تعداد زیادی از دانشجویان مشمول ماده ۲۳ همچون من که دارای معدل بالاتری نسبت به ورودی‌های ما قبل خود هستند متاسفانه شرایط شرکت در این آزمون را ندارند.

یکی از دانشجویان ترم آخر رشته نفت دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: ما دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسر کشور اعتراضی به ماده ۲۳ و اجرایی شدن قانون آن نداریم بلکه صرفا می‌خواهیم هماهنگ سازی میان نهاد‌ها و ارگان‌های گزینشی جهت تفکیک شرایط برای دانشجویان مشمول این قانون و دانشجویان دوره‌های ماقبل آن فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان دانشگاه شریف شرایط من را دارند و به علت اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی نمره پایان نامه را جزو گزینش خود قرار داده اند امکان استخدام در این دستگاه‌ها را ندارند. این عدم هماهنگی میان وزارت علوم و سازمان اداری و استخدامی کشور موجب تبعیض در ارزیابی قلمداد شده و طبق بند ۹ اصل سوم قانون اساسی یکی از وظایف اساسی دولت رفع این گونه تبعیض‌ها است.

یکی از دانشجویان ترم آخر رشته نفت دانشگاه صنعتی شریف در پایان بیان داشت: راهکار پیشنهادی ما می‌تواند شامل در نظر گرفتن نمره وزنی (معدل تقسیم بر میانگین کل) و یا عدم تاثیر نمره پایان نامه برای دانشجویان تمام ورودی‌ها در گزینش‌های مرتبط با آزمون‌های استخدامی، امریه‌های دولتی و موارد مشابه باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 29 آبان 96، کدمطلب:۶۴۷۳۴۱، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نصرت
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
با همین تغییر قانونای مسخره بتعث عوض شدن سرنوشت خیلیا میشن و اصلا هم براشون مهم نیس.الف م
مصباح
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
یک ماه مونده به کنکور کارشناسی 95 قانون تاثیر قطعی معدل کتبی دیپلم و برداشتن و سرنوشت خیلیا رو تغییر دادن.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین