پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۳۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
پس از تجمع شب گذشته و انتشار بیانیه که خواستار حضور هیئت رئیسه دانشکده و پاسخگویی به ابهامات و همچنین تعطیلی کلاس‌های شنبه شد؛ دومین بیانیه دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت خطاب به هیئت رئیسه این دانشکده منتشر شد.

شعار سال: پس از تجمع شب گذشته و انتشار بیانیه که خواستار حضور هیئت رئیسه دانشکده و پاسخگویی به ابهامات و همچنین تعطیلی کلاس‌های شنبه شد؛ دومین بیانیه دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت خطاب به هیئت رئیسه این دانشکده منتشر شد. در متن این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی
المسئول حر حتی یعد،و مسترق المسئول حتی ینجز
انسان تا وعده نداده، آزاد است. اما وقتی وعده میدهد زیر بار مسئولیت میرود، و تا به وعده اش عمل نكند رها نخواهد شد.
"امام حسن مجتبی (ع)"

سخنمان را با بیان رسای امام حسن مجتبی'ع' آغاز کردیم تا اینبار شما مستمع کلام ما باشید که زمانی ما به حرمت لباس پیامبر مستمع شما گشتیم و اینبار قرعه به نام ما افتاده تا بعد از بارها بی اعتنایی شما، اینبار با همان بیان خودتان با شما عزیزان سخن بگوییم:

فَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ ضُرٌّ دَعَانَا ثُمَّ إِذَا خَوَّلْنَاهُ نِعْمَةً مِّنَّا قَالَ إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَىٰ عِلْمٍ بَلْ هِيَ فِتْنَةٌ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ
ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﻳﺎﻧﻰ ﺭﺳﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ (ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻞ ﻣﺸﻜﻠﺶ) میخواند، ﺳﭙﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﻌﻤﺘﻰ ﺩﻫﻴﻢ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺍﻳﻦ ﻧﻌﻤﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻛﺎﺭﺩﺍﻧﻰ ﺧﻮﺩم ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩم! اینگونه نیست ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻰ ﺍﻛﺜﺮﺷﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ. (زمر/49)

آن زمانی که حیثیت و اعتبارتان به خطر افتاد، قسم جلاله خوردید و اکنون که جایگاه شما مستحکم است اسیر نسیان شده اید.

خطاب ما به تمام مسئولینی است که دانسته یا ندانسته، پیرو نماینده‌ی محترم نهاد رهبری، قسم خوردند و امروز همه مسئولند که هرکسی اگر نظری مغایر با ایشان داشت، به هیچ وجه نباید وارد آن جلسه میشد. همانگونه که ریاست محترم آموزش دانشگاه، قبل‌تر، تا دم مسجد آمدند اما حاضر به حضور در جمع نشدند. امروز همه باید پاسخگو باشید. اگر فراموش کرده اید، ما به یادتان می آوریم؛ عین جملاتتان را:

"بعد از مدتی اگر معلوم شد که این مسئله ترفند است... که این مسئله پشتوانه ی واقعیت ندارد رئیس دانشگاه، هیئت رئیسه ی دانشگاه و همه ی مسئولین اعلام میکنیم که همه استعفا خواهند داد و در کنار شما خواهند بود"
گفتید "بعد از مدتی"، مدتها گذشت و نه اقدامی از شما دیدیم و نه حضورتان را در کنار خود حس کردیم.

آقای دکتر هاشمی، هیئت رئیسه ی محترم، آقای علوی کیا، چرا زمانی که پست و مقامتان به خطر افتاد آمدید و آن همه حرف زدید ولی تاکنون، طی این همه ماه، که دیگر نگرانی ای ندارید یک نفر از شما حاضر به پاسخگویی نشده است؟

نه به باطن حرفهایتان عمل کردید و نه حتی به ظاهرشان. خود بهتر از ما میدانید که این روال، به هیچ عنوان روال سابق نیست و به قول خودتان این مسأله از زیر و بم ترفند بوده است. اگر روال سابق هم یادتان نمی آید، این را هم یادتان می آوریم:

"به محض وصول اعلام نیاز از سوی شرکتهای اصلی و تابعه، فهرست مشخصات فردی و تحصیلی افرادی که به این اداره مراجعه کرده اند بر اساس نوع اعلام نیاز، از حیث مقطع، رشته، گرایش تحصیلی و همچنین جنسیت، به شرکت متقاضی نیرو ارسال میشود"

هیئت رئیسه ی محترم، کجای روال سابق شرط معدل بود؟ تفکیک، فقط بر اساس مقطع، رشته، گرایش و جنسیت بود.

هیئت رئیسه ی محترم، زمانی که شازند اراک اقدام به جذب نیرو کرد بدون توجه به تمام اصول و اولویت دانشگاه صنعت نفت و حتی یک نفر از این دانشگاه استخدام نشد کجای کار بودید؟ اصلأ تا قبل از جلسه با نمایندگان دانشجویان اطلاع داشتید؟

آقای دکتر هاشمی، اساتید برتر و نخبه ی دانشگاه امروز کجا هستند؟ عملکرد ضعیفتان در تمدید اساتید بازنشسته ی دانشگاه را چگونه توجیه میکنید؟

هیئت رئیسه ی محترم، پس اعتبار هفتاد ساله ی دانشگاه صنعت نفت کجا رفت؟ دانشگاهی که سالیان سال تنها مرکز پرورش نیروی متخصص صنعت نفت بوده است امروز توسط وزارت خانه ی متبوع خود در جمع ده دانشگاه برتر قرار نمیگیرد. این بود دفاع از ارزش و اعتبار دانشگاه؟

یک بار وزیر محترم نفت گفتند به این دانشگاه قول استخدام داده نشده است ولی امتیازاتی دارد مثل کمک هزینه. آقای دکتر هاشمی، امریه را که از اول کاری به کارش نداشتید، استخدام هم که هیچ، حتی همین کمک هزینه را هم نسبت به آن بی اعتنایی کردید که همیشه با افزایش هزینه ی غذا، پانزده درصد افزایش داشت و حتی این را هم به جایی نرساندید و خبر ندارید که دانشجوی سال اول عملأ هیچ کمک هزینه ای دریافت نمیکند.

قسم خوردید تا ما به عقیده تان راه را کج نرویم. اما اکنون مسیر از بیراهه هم بیرون رفته است.
اما حرف آخر ما، مسئولین محترم، تا به کی باید صبر کنیم تا شمارا کنار خود ببینیم؟ تا به کی باید صبر کنیم تا وعده ای که شما دادید و پای آن در قامت لباس پیامبر قسم خوردید، عملی شود؟
دیگر وقت صبر نیست. اکنون که به تمام دعوت ها و خواسته های ما بی توجه بوده اید و مسیر دانشگاه در همه ی زمینه ها اعم از استخدام، امریه، آموزش، ارتباط با صنعت و صنفی و رفاهی به بیراهه رفته است و هیچ توانایی‌ای از شما و هیچ اقدام و یا اعتراضی از جانب دکتر هاشمی که مفید واقع شود ندیدیم، تنها و تنها خواستار استعفای هیئت رئیسه هستیم. در صورت عدم توجه به خواسته ی ما، هر اقدامی صورت گرفت، شما مسئول آن خواهید بود، تأکید میکنیم، هر اقدامی. چرا که هم بی توجهی و هم بدعهدی از جانب شما بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 27 آبان 96، کدمطلب:۶۴۷۰۵۹، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین