پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
فدراسیون وزنه‌برداری ایران و آمریکا برای توسعه وزنه برداری زنان در ایران با هم همکاری خواهند داشت.

شعار سال: فدراسیون وزنه‌برداری ایران و آمریکا برای توسعه وزنه برداری زنان در ایران با هم همکاری خواهند داشت.

یکی از آخرین موانع برابری جنسیتی در وزنه برداری سال آینده برطرف می شود زمانی که زنان از ایران و عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه بین‌المللی رقابت می کنند .این دو کشور بزرگترین کشورهای اسلامی هستند که هرگز در مسابقات وزنه برداری زنان شرکت نکرده‌اند.

زنان از سال ۱۹۸۷ در قهرمانی جهان و از سال ۲۰۰۰ در المپیک رقابت کرده اند، اما چندین کشور اسلامی از جمله این دو کشور به علاوه کویت، بحرین، عمان، سومالی و لیبی هرگز در مسابقات وزنه‌برداری حاضر نشده اند.

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران گفت: ما کمیته زنان فدراسیون وزنه برداری ایران را تاسیس کرده ایم و ورزشکاران زن با استعداد داریم .آنها مانند ورزشکاران مرد ظرفیت بالایی دارند و امیدوارم با پوشیدن لباسهای ویژه برای ورزشکاران مسلمان بتوانند در آینده نزدیک در مسابقات بین المللی شرکت کنند".

انتظار می رود که مرادی، همچنین عربستان سعودی، در هفته آینده در مسابقات جهانی که قرار است روز سه شنبه (۲۸ نوامبر) آغاز شود، جزئیات بیشتری را در این مورد بیان کنند.

با وجود اینکه ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده ایران یکی از بزرگترین دشمنان این کشور است، اما این احتمال وجود دارد ایران رقابت دوستانه‌ای با آمریکا در وزنه‌برداری داشته باشد.

در حالی که ترامپ ایران را در لیست سیاه خود قرار داده، اما آمریکا در نظر دارد وزنه‌برداران زن خود را در ماه مارس به ایران اعزام کند و مردان وزنه‌بردار آمریکایی نیز در مسابقات جام فجر در ایران شرکت خواهند کرد.

فدراسیون ایران در مذاکره‌ای که با فدراسیون آمریکا داشته از آنها دعوت کرده در مسابقات جام فجر حضور داشته باشند که آمریکا نیز به این دعوت پاسخ مثبت داده و قرار است تیم‌های مردان و زنان این کشور در جام فجر که به میزبانی اهواز برگزار می‌شود شرکت کنند.

فیل اندروز مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در این مورد بیان کرد: ما با فرهنگ ایران کاملا موافقت کرده‌ایم و به وزنه برداران، مربیان و نمایندگان فنی زنان این کشور کمک می‌کنیم. این موضوع به ارتباطات خوب بین‌المللی زنان بین دو کشور منجر می‌شود. مرادی از ایالات متحده دعوت کرده است تا در جام فجر شرکت کنند و همچنین از آنها خواسته است تا یک تیم زنان نیز به ایران بفرستند. آمریکایی‌ها هر دو مورد را پذیرفته اند و زنانی را به عنوان وزنه بردار، مربی و مقامات فنی اعزام خواهند کرد. ما از مسائل فرهنگی ایران پیروی خواهیم کرد و برای آموزش مربیان زن و مقامات فنی کمک خواهیم کرد. همه چیز در اصل توافق شده و در حال کار بر روی جزئیات هستیم.

او ادامه داد: علیرغم تفاوت های سیاسی بین کشورهایمان، ما همیشه رابطه بسیار خوبی با فدراسیون وزنه برداری ایران داشته ایم. مشارکت ما ایده IWF بود. می دانم که ایران به عنوان یک کشور موفق در این ورزش نمی‌خواهد بدون این که سطح موفقیت بانوان را تعیین کند آنها را در رقابت‌های بین‌المللی شرکت دهد به همین دلیل ما مشتاق کمک به آنها در رسیدن به این سطح هستیم.

آتیلا آدامفی دبیر کل فدراسیون جهانی نیز گفت: اجرای این برنامه ها برای زنان خبر خوبی است. این برای ایران بسیار مهم است چراکه ایران در وزنه‌برداری مردان در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما در بخش بانوان صفر است. همکاری ایران و آمریکا برای کمک به وزنه‌برداران زن بسیار خوب است و این موضوع نشان می‌دهد ورزش بالاتر از سیاست قرار دارد. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قانون خود را در خصوص حجاب از سال ۲۰۱۱ تغییر داد تا زنان مسلمان بتوانند با پوشش در مسابقات شرکت کنند.

۶ سال از تصویب این قانون گذشته و ما هنوز چیزی نشنیده‌ایم . مذاکراتی درباره حضور بانوان ایرانی و عربستانی از سال گذشته صورت گرفته اما آنها هنوز چیزی به ما نگفته‌اند. من نمی‌دانم این کشورها اجازه خواهند داد زنان در مسابقات شرکت کنند یا اینکه آنها فقط بانوان را تشویق به این کار می‌کنند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۳۳۱۸۴۹۹، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین