پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۶۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
وزیر ورزش و جوانان گفت: تاکید و رویکرد وزارت ورزش و جوانان در دوره جدید، توجه به رشته های مدال آور در بازی های المپیک، جهانی و آسیایی است.

شعارسال: مسعود سلطانی فر روز شنبه در آیین بهره برداری از پیست بین المللی دوومیدانی بروجن افزود: در 17 المپیکی که ورزشکاران ایران حضور داشتند، بیشتر مدال های ایران شامل 18 طلا و 21 نقره و 29 برنز در سه رشته ورزشی کشتی، تکواندو و وزنه برداری و یک تک مدال احسان حدادی در دوومیدانی بوده است، درحالی که بیش از یکصد مدال در رشته دوومیدانی توزیع می شود.

سلطانی فر گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم سرمایه گذاری بر روی رشته های مادر، پایه و پر مدال از جمله شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک است.

به گفته وی، رشته های پر مدال دیگری مانند قایقرانی و دوومیدانی نیز در این دوره مورد توجه قرار گرفته است و این نگاه با تاکید بر رشته های مدال آور المپیکی با برنامه ریزی مدون، کارآمد و سرمایه گذاری انجام می شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در این نگاه علاوه بر توسعه ورزش های همگانی و سالم سازی جامعه، تاکید بر آن است تا بتوان سهم ایران از مدال های فراوان این رشته ها در بازی های المپیک، جهانی و آسیایی بیشتر شود.

به گفته وی، در این زمینه زیرساخت های لازم باید فراهم می شد که یکی از این زیرساخت ها مجموعه ورزشی دوومیدانی شهدای ورزشکار بروجن است و نظیر این مجموعه در اردبیل، خرم آباد و شهرهای دیگر نیز در دست احداث است.

به گفته وی، بدون شک در سایر رشته های ورزشی نیز این تمرکز وجود دارد و به مرور یکی پس از دیگری ورزشگاههای تخصصی بهره برداری می شود.

سلطانی فر افزود: از 25 مجموعه ورزشی 15هزار نفری که از سالهای گذشته انجام شده بود 20 مجموعه ورزشی بهره برداری شده و بیشتر مراکز استانها دارای ورزشگاه 15هزار نفری هستند.

به گفته وی، از حدود 45 مجموعه ورزشی 5 هزار نفری در شهرهای کوچک در دست ساخت، 12مجموعه بهره برداری شده و مابقی نیز درحال تکمیل است، که همه زیرساخت های لازم برای رشته های ورزشی از جمله دوومیدانی فراهم شده است.

سلطانی فر گفت: با این مجموعه های ورزشی دیگر از نظر سخت افزاری مشکلی وجود ندارد و ورزش استانها باید به سمت نرم افزاری و برگزاری مسابقات مختلف گام بردارند.

وی، هفته تربیت بدنی را به اصحاب ورزش، رسانه های ورزشی و دست اندرکاران ورزش که دغدغه رشد ورزش را دارند، تبریک گفت.

سلطانی فر گفت: مجموعه ورزشی دوومیدانی بروجن یکی از با کیفیت ترین و زیباترین مجموعه های سرپوشیده دوومیدانی در ایران است.

وی با عذرخواهی از بانوانی که در انتهای مجموعه ورزشی حضور داشتند، گفت: باید از برنامه ریزان این آیین بهره برداری انتقاد شود که چرا امکاناتی برای حضور بانوان در جایگاه فراهم نشده است.

به گفته وی، باید شرایطی فراهم شود که در برنامه های بعدی بانوان و آینده سازان کشور و نسل آینده بتوانند از حقوق و مزایای این سالن ها بهره مند شوند.

به گفته وی، همه مجموعه های ورزشی با هزینه های ارزشمندی ساخته می شود و نیازمند نگهداری و بهره برداری مناسبت و بهینه است و فدراسیون دوومیدانی باید در این زمینه ورود پیدا کند.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری نیز ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از طرح ملی پیست دوومیدانی بروجن، مسابقات ملی و بین المللی در این مجموعه برگزار شود.

گودرزی امیری افزود: مجموعه پیست دوومیدانی برای چهارمحال و بختیاری یک طرح با ارزش است و نقش مهمی در استعدادیابی ورزشی دارد.

به گفته وی، در سطح استان برای بهره برداری از این طرح ملی، همکاری لازم از سوی دستگاههای اجرایی صورت گرفته و برای ورودی این مجموعه نیز 6.3 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: 15میلیارد ریال دیگر برای ورودی این طرح و بیمارستان بروجن اختصاص می یابد تا ورودی هر دو مسیر یکی باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز گفت: مجموعه ورزشی دوومیدانی شهدای ورزشکار بروجن یکی از با کیفیت ترین مجموعه دوومیدانی در ایران است.

مصطفی مدبر در این آیین افزود: این مجموعه توان پوشش همه مسابقات ورزشی در رشته دوومیدانی را به غیر از پرتاب دیسک و پرتاب دارد.

به گفته وی، حدود 160میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است که 5 میلیارد ریال برای هزینه های جنبی مورد نیاز است.

وی افزود: اگر این طرح ملی در زمان کنونی قرار بود ساخته شود، بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که این طرح با این کیفیت متری 9 میلیون ریال هزینه در برداشته است.

به گفته وی، فضای سرپوشیده این مجموعه ورزشی 10هزار مترمربع و فضای باز آن 35هزار متر و پیست دوومیدانی آن حدود 400 متر می باشد.

به گزارش ایرنا، پیست دوومیدانی بروجن یکی از مجهزترین پیست دوومیدانی سرپوشیده کشور است.

شهرستان بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 29 مهر 1396 ، کدخبر: 82703160 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین