پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: بخش معنوی جایزه دانشجویانی که در یونیورسیال مدال می‌گیرند طبق مصوبه آموزش عالی، تحصیل در یک مقطع تحصیلی در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

شعار سال: محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور در غرفهخبرگزاری دانشجومستقر در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهخبرگزاری دانشجو، در خصوص اینکه با توجه به کسب موفقیت های ورزشی توسط دانشجویان کشور؛ چه برنامه‌ای برای تقدیر از این عزیزان مدال آور دارید؟ گفت: تقدیر ما از دانشجویان مدال آور هم مادی است و هم معنوی. قسمتی از بخش مادی آن در همان ورزشگاه پای سکو و پس از کسب موفقیت به آن‌ها اهدا می‌شود و بخش دیگر پس از مسابقات داده خواهد شد که قصد داریم با حضور وزیر علوم این مراسم برگزار شود.

تحصیل رایگان دانشجویان مدال آور یونیورسیال در یک مقطع تحصیلی

وی ادامه داد: بخش معنوی جایزه دانشجویانی که در یونیورسیال مدال می‌گیرند طبق مصوبه آموزش عالی، تحصیل در یک مقطع تحصیلی در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

دهخدا خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار نفر از قهرمانان ملی مدال آور کشورمان چه در یونیورسیال و چه در مسابقات جهانی از این امتیاز استفاده کرده اند و بسیاری از آن‌ها از دانشگاه‌های تراز اول کشور فارغ التحصیل شده‌اند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در پاسخ به این سوال که برنامه‌های شما برای دوره‌های بعدی مسابقات ورزشی دانشجویان چیست؟ گفت: در سال‌های فرد مسابقات یونیورسیال برگزار می‌شود و در سال‌های زوج مسابقات تک رشته‌ای. مسابقات در ۵۰ رشته برگزار می‌شود که ۱۵ رشته المپیک و ۸ رشته زمستانی و الباقی مسابقات تک رشته خواهند بود. طبق برنامه ریزی‌های ما سال آینده که مسابقات تک رشته‌ای در حال برگزاری است، بعضی از دانشجویان را خودمان معرفی می‌کنیم و بعضی دیگر را وزارت علوم که از دو هفته پیش کار ثبت نام و کاندید شدن آنها را شروع کردیم.

وی بیان داشت: امیدواریم با تجربیاتی که از اعزام‌های سابق و مسابقات گذشته کسب کرده ایم بتوانیم با تعداد دانشجویان ورزشکار بیشتر و مدال‌ها و افتخارات متعدد در این دوره حضور پیدا کنیم.

دهخدا در خصوص اینکه دانشجویانی که در دوره مسابقات گذشته شرکت کرده بودند نسبت به میزبانی کشور تایوان ناراضی بودند گفت: سرویسی که به دانشجویان ورزشکار داده می‌شود برای همه کشور‌ها یکسان است. بعضی از دانشجویان مسابقات تک رشته‌ای را شرکت کرده اند و باید بدانند که شرایط این مسابقات با مسابقات دیگر کاملا متفاوت است. حتی بازی‌های آسیایی و بازی‌های سالنی المپیک نیز تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.
میزبانی تایوانی‌ها خوب بود

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی اظهار داشت: دانشجویان ورزشکار از لحاظ تغذیه‌ای به صورت کامل در مسابقات ساپورت می‌شوند و از نظر ترانسفورت نیز برای آن‌ها بسیار زحمت کشیده شده است. در هر صورت میزبانی برای هر دوره مسابقات ورزشی بسیار سخت و دشوار است، ما برای برگزاری دوره مسابقات قهرمانی این را تجربه کرده‌ایم. اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار و مربی را یک جا و برای یک دوره مسابقات دور هم جمع کنی و همه امکانات آن‌ها را از لحاظ تغذیه، سلامت، رفاه و ... فراهم سازی نیازمند برنامه ریزی دقیقی است که در کشور کوچکی مثل تایوان به ثمر رسیدن آن بسیار سخت است. نظر شخصی من در خصوص میزبانی تایوانی‌ها بسیار مثبت است و به نظر من نسبت به این قضیه اندکی کم لطفی هم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تاریخ دقیق تقدیر از دانشجویان با حضور وزیر علوم کی خواهد بود گفت: وزیر علوم که تازه از سوی مجلس انتخاب شده اند و بنابراین تا وزیر محترم در وزارت علوم مستقر شوند و کار‌ها را در دست بگیرند حداکثر در یکی دو ماه آینده این مراسم برگزار خواهد شد.

دهخدا در پاسخ به این سوال که با تمهیداتی که برای دوره‌ مسابقات سال‌های بعد اندیشیدید چه جایگاهی برای دانشجویان ورزشکار ایران پیش بینی می‌کنید؟ گفت: برای این دوره از مسابقات ما خیلی فراتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودیم نتیجه گرفتیم بنابراین؛ ما کف کار را در نظر می‌گیریم و خداوند ما را در این مسیر کمک خواهد کرد که ان شاالله شاهد کسب افتخارات فراوان توسط دانشجویان ورزشکارمان باشیم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی برای مدال آوری دخیل هستند، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در درجه اول این جایگاه را حفظ و در درجه دوم آن را ارتقا بخشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:۶۴۳۳۲۰، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین