پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
معاون وزیر نفت گفت: با تولید روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین با کیفیت توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هشت کلان‌شهر از بنزین یورو ۴ استفاده می‌کنند.

شعار سال: عباس کاظمی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح واحد سوم مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان، اظهار داشت: ارتقای کیفی محصولات پالایشگاه‌های کشور از جمله اهداف مهمی است که مدنظر مسئولان کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بدیهی است فعالیت‌ بخش های مرتبط با تولید سوخت و انرژی با مسائل زیست محیطی همخوانی ندارد، ادامه داد: البته این مسئله با گام برداشتن به سوی ایجاد صنایع سبز منافاتی ندارد و شرکت‌های مرتبط با سوخت و پالایشگاه‌ها باید در راستای بهره‌وری بهتر و حفاظت از محیط زیست حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت بنزین، گازوئیل و حذف مازوت از اهداف مهم وزارت نفت است، ادامه داد: تولید مازوت در جهان ۱۲ درصد است که بیشتر این سهم را ایران و عراق دارند به گونه ای که سهم جهان با حذف این دو کشور چهار درصد می شود.

وی با بیان اینکه مطابق قانون سالانه باید دو درصد از تولید مازوت در کشور کاسته شود، بیان داشت: این ماده علاوه بر زیان های مختلف در ایجاد آلودگی‌های زیاد زیست‌محیطی از نظر حمل و نقل و مسائل اقتصادی نیز سودی در پی ندارد.

*توسعه گازی در جنوب شرق کشور موجب کاهش ۴۰ درصدی مصرف گازوئیل می‌شود

کاظمی با اشاره به اینکه توسعه گازی در جنوب شرق کشور موجب کاهش ۴۰ درصدی مصرف گازوئیل می‌شود، بیان داشت: بر این اساس و با توجه به دیپلماسی جدید کشور زمینه خوبی برای صادرات محصولات نفتی فراهم می‌شود.

وی با اعلام حمایت دولت از خرید و فروش محصولات تولید شده در راستای حفاظت محیط زیست گفت: تلاش متخصصان داخلی همواره در موقعیت‌های سخت مانند حمله ارتش عراق به پالایشگاه آبادان کمک بسیار خوبی در راستای تولید داخلی و رفع موانع بوده است.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: با تولید روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین با کیفیت توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هشت کلان‌شهر کشور شامل اصفهان، مشهد، تبریز، تهران، شیراز، اراک، کرج و اهواز از بنزین یورو ۴ استفاده می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار13 بهمن 1394، کد مطلب: 3040641: www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین