پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کاهش یا جلوگیری از واردات نمونه های مشابه خارجی محصولات فناورانه تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان کشورمان را پیگیری می کنم.

شعارسال : منصور غلامی روز پنجشنبه در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می کنم تا با کمک رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری کشور، این موضوع را پیگیری کنم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا توافقی با دولت برای جلوگیری یا کاهش واردات نمونه های مشابه خارجی محصولات دانش بنیان کشورمان در راستای حمایت از شرکت های نوپا شده است یا خیر؟، گفت: شاید هنوز به آن صورت این کار انجام نشده و بنده در مدت کمی که در مسئولیت وزارت علوم قرار گرفتم فرصت آن را پیدا نکردم اما بدون شک این موضوع را در هماهنگی با سایر وزارتخانه ها، پیگیری می کنم.
وی با اشاره به بازدید خود از چند شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: این شرکت های نوپا نیز خواهان هماهنگی با سایر وزارتخانه ها برای ادامه کار خود و جلوگیری از تضعیف کارشان بودند که قول مساعد به آنها دادم تا این موضوع را با کمک رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیگیری کنم.
غلامی با تاکید بر اینکه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، جایگاه خود را در کشور پیدا کرده اند، گفت: این مراکز در حال توسعه و تقویت هستند و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از نمونه های موفق است.
وی با بیان اینکه دولت حمایت های خود از شرکت های دانش بنیان را در زمینه های مختلف آغاز کرده است، اضافه کرد: این حمایت ها در قالب صندوق شکوفایی و نوآوری، ضوابط و مقررات شرکت های دانش بنیان و حمایت های مالی از مراکز رشد و شرکت های نوپا در حال انجام است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت های دانش بنیان مستقر در آن از سه محصول نوآورانه این شرکت ها نیز رونمایی کرد.
بیش از 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که از این تعداد حدود 500 شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9 آذر 1396، کدخبر: 82748271، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین