پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۵۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
وزارت رفاه از شهریورماه 1395 با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اقدام به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل (در مقطع ابتدایی) کرده است. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده حدود 135 هزار کودک در سن ابتدایی خارج از مدرسه هستند که حدود 30 درصد این افراد بین 1 تا 4 سال تحصیل کرده و سپس مدرسه را رها کرده‌اند و 70 درصد دیگر هیچ گاه به مدرسه نرفته‌اند. 51 درصد این کودکان دختر و 49 درصد پسر هستند. همچنین 52 درصد این کودکان در مناطق شهری و 48 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.

شعار سالوزارت رفاه از شهریورماه 1395 با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اقدام به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل (در مقطع ابتدایی) کرده است. براساس اطلاعات به‌دست‌آمدهحدود 135 هزار کودک در سن ابتدایی خارج از مدرسه هستند که حدود 30 درصد این افراد بین 1 تا 4 سال تحصیل کرده و سپس مدرسه را رها کرده‌اند و 70 درصد دیگر هیچ گاه به مدرسه نرفته‌اند. 51 درصد این کودکان دختر و 49 درصد پسر هستند. همچنین 52 درصد این کودکان در مناطق شهری و 48 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.

بیشترین کودکان بازمانده از تحصیل در استان‌های سیستان‌ و بلوچستان (31600 نفر)، تهران (13820 نفر)، خوزستان (11970 نفر) و خراسان رضوی (10910 نفر) زندگی می‌کنند.

حدود 55 هزار نفر از این کودکان تحت پوشش نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیتۀ امداد) قرار دارند و حدود 102 هزار نفر از این خانوارها یارانه دریافت می‌کنند.7 درصد این کودکان نیز در سه دهک پردرآمد جامعه قرار دارند.

براساس تماس تلفنی با تک‌تک سرپرستان این خانوارها مشخص شده است کهمعلولیت(20 درصد) مهم‌ترین عامل در بازماندگی از تحصیل این کودکان است. حدود 10 درصد این کودکان نیز به‌دلیلفقر خانواراز مدرسه بیرون مانده‌اند. حدود 28.4 درصد این کودکان نیز به‌دلایلی نظیر زندگی کوچ‌نشینی، دوزبانه‌بودن، زندگی در خارج از کشور، فوت، بیماری‌های صعب‌العلاج، وتحصیل در مدارس دینیاز آموزش در مدارس ابتدایی بازمانده‌اند. حدود 5 درصد کودکان به‌دلیلبی‌علاقه‌گیمدرسه را رها کرده‌اند و 6 درصد نیز دوربودن مدرسه را دلیل ترک تحصیل اعلام کرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت صدای معلم ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:10751، www.sedayemoallem.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین