پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، نقش حوزه های علمیه و مبلغان دینی را در ترویج سبک زندگی نبوی غیرقابل انکار دانست و گفت: باید مردم با صفات و ویژگی های رسول گرامی اسلام بیشتر آشنا شوند که اگر این مهم درست صورت بگیرد مشکلات جامعه خود به خود برطرف می شود.

شعار سال: حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای اداری کارکنان این مدیریت با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: در روایتی از امام صادق آمده است که تنها دو کس پیامبر(ص) را می شناختند، یکی خدای تبارک و تعالی و دیگری امام علی(ع)؛ اینکه خداوند پیامبرش را بشناسد امری واضح است اما اینکه غیر از خداوند تنها حضرت امیر(ع) است که پیامبر خاتم را می شناسد به خاطر آن بود که پیامبر(ص) از کودکی در خانه حضرت علی(ع) و حضرت امیر(ع) از کودکی در خانه پیامبر(ص) بزرگ شدند.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی های شاخص پیامبر خاتم(ص) از زبان حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی پیامبراکرم(ص) بخشندگی ایشان بود اما با این تفاوت که پیامبر(ص) بخشنده ترین مردم بود از آنچه که در دست داشت نه اینکه از مال دیگران بخواهد ببخشد.

حجت الاسلام رحمانی به دومین ویژگی پیامبر خاتم از زبان امیر مؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در تحمل دیگران پرحوصله ترین افراد بودند تا آنجا که سینه ای به فراخی عالم داشتند و با همه سلیقه ها و ذوق ها کنار می آمدند.

وی همچنین پیامبر خاتم(ص) را راستگوترین و وفادارترین آدم ها برشمرد و افزود: ایشان در اوج قدرت نرم بودند و این شاخصه پیامبر خاتم(ص) بود؛ اینکه افردی بتواند در اوج قدرت اهل نرمی باشد، توانسته است به سیره نبی مکرم اسلام عمل کند و این کار هر کسی نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی دیگر از شاخصه های اصلی پیامبر خاتم(ص) از زبان امیر مؤمنان(ع) این است که ایشان با هر کس هم نشین می شدند او را اکرام می کردند، گفت: هر کسی برای نخستین بار پیامبر(ص) را می دیدند به ابهت ایشان پی می بردند؛ نمونه بارز این ویژگی امروز به خوبی در وجود رهبر معظم انقلاب ملموس و مشهود است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه هر کس پیامبر(ص) را بیشتر بشناسد، بیشتر با او مأنوس می شود و بیشتر او را دوست دارد، اظهار کرد: باید بکوشیم سیره و سبک زندگی پیامبر(ص) در جامعه نهادینه و فراگیر شود و این از ضرورتهای امروز کشور است.

حجت الاسلام رحمانی، نقش حوزه های علمیه و مبلغان دینی را در ترویج سبک زندگی نبوی غیرقابل انکار دانست و افزود: باید مردم با صفات و ویژگی های رسول گرامی اسلام بیشتر آشنا شوند که اگر این مهم درست صورت بگیرد مشکلات جامعه خود به خود برطرف می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشستهای شورای اداری، هماهنگی هر چه بیشتر بین معاونتها و مطلع شدن از فعالیتهایی که در مدیریت صورت می گیرد را از محاسن این نشستها بیان کرد و ادامه داد: باید بازدید از مدارس در سه قالب نظارتی، تخصصی و ناگهانی با حضور معاونتها صورت گیرد و ارزیابی به صورت جامع ارائه گردد تا برترین ها مشخص و مورد تشویق قرار گیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 13 آذر 96، کدمطلب:۵۴۱۵۶۵، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
نقششون که غیر قابل انکاره انشالا که نقش مثبتی داشته باشن فقط
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین