پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
معاون پایش و نظارت محیط زیست تهران گفت: تعویض کاتالیست در خودروهای عمومی و تاکسی ها اهمیت بیشتری دارد و بر اساس گزارش ها اکنون ۴۰ هزار تاکسی پایتخت نیازمند تعویض کاتالیست هستند.

شعارسال: محمد رستگاری در برنامه زنده تلویزیونی گفت: کتالیست ها گازهای خروجی اگزوز را اصلاح می کنند و با توجه به تردد مستمر خودروهای عمومی و تاکسی ها در سطح شهر تعویض این قطعه اهمیت بسیاری دارد.


وی با اشاره به نیاز 40 هزار تاکسی به تعویض کاتالیست ها اظهارکرد: تعویض این قطعه نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا دارد و موضوع تاکسی ها در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شده است.

رستگاری درباره تشدید برخوردها با خودروها خاطرنشان کرد: استاندارد خروجی اگزوز خودرو در معاینه فنی تشدید شده و اگر کاتالیست خودرو مشکل داشته باشد معاینه فنی داده نمی شود.

وی افزود: اگر خودروهای کاتالیست نداشته باشند یا کاتالیست آن مشکل داشته باشد، معاینه فنی به مالک داده نمی شود و روزی 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

معاون پایش محیط زیست تهران با اشاره راه های شناسایی کتالیست های معیوب گفت: با مشاهده امکان شناسایی وجود ندارد. فرآیند از بین رفتن کاتالیست یکدفعه نیست و عمر آن به کیفیت سوخت و نحوه رانندگی بستگی دارد. برای همین عمر کاتالیست ها بین 80 هزار تا 120 هزار کیلومتر پیمایش در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: اعتبار تعویض کاتالیست تاکسی ها از محل عوارض آلایندگی صنایع به شهرداری تامین می شود و مدیریت شهری چگونگی تعویض آن را مدیریت و برنامه ریزی خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری سلامت نیوز، تاریخ انتشار 13 آذر 96، کد خبر:232015 ، www.salamatnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین