پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
صندوق کودکان ملل متحد با اشاره به شرایط وخیم حاکم بر سوریه ناشی از جنگ، در زمینه وضعیت اسف‌بار کودکان و نوجوانان این کشور هشدار داد.
شعارسال : صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) درباره وقوع زمستان فاجعه‌بار در سوریه هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در شمال سوریه دمای هوا به شدت افت داشته است و صدها هزار کودک نیازمند سرپناه و لباس گرم هستند و این در شرایطی است که زیرساخت‌ها به طور کامل نابود شده است.

یونیسف اعلام کرد که کودکان و نوجوانان به شدت از پیامدهای جنگ سوریه آسیب دیده‌اند. بیش از 5 میلیون کودک و نوجوان در نقاط جنگ‌زده به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند و این در شرایطی است که در نیمه اول سال جاری بیش از 300 کودک کشته شده‌اند و  افزون بر 200 خردسال هم زخمی شده‌اند. «گیرت کاپلائر» مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در این مورد گفت: «جنگ سوریه موضوعی ورای همه اینهاست و میزان آسیبی که به افراد وارد شده، غیرقابل تصور است

سازمان ملل اعلام کرده است که در سال قبل حدود 2 هزار و 500 مورد از نقض حقوق‌بشر علیه  خردسالان ثبت شده است و یونیسف هم اعلام کرد که در سال 2016  خشن‌ترین سال برای کودکان در مناطق جنگی بود. کودکان علاوه بر اینکه کشته شدند، بدنشان مثله شد و یا اینکه از آنها به عنوان سرباز هم استفاده شد.

«کریستین اشنایدر» مدیر یونیسف در آلمان گفت: «هر کودکی که من دیدم، داستانی دردناک از مرگ، آوارگی و یا از دست دادن تجربه کرده بود.» وی که نوامبر گذشته به سوریه سفر کرده است، شاهد برخی جریانات بوده است و می‌گوید که در حلب شاهد تصویری آخرالزمانی بوده است.» علاوه بر اینها خطر رفتن افراد بر روی مین هم وجود دارد. اشنایدر گفت: «کودکانی که در خرابه‌های بازی می‌کنند را خطر مرگ تهدید می‌کند.» و به همین دلیل امکان بازگشت کودکان آواره به محل قبلی زندگیشان وجود ندارد.

یونیسف اعلام کرده است که  جنگ سوریه، بدترین وضعیت فرار و بحران را به جای گذاشته است به طوری که حدود 6 میلیون سوری در قالب پناهجو به کشورهای دیگر رفته‌اند و 5 میلیون دیگر هم به کشورهای همسایه گریخته‌اند. 1 میلیون و 75 هزار کودک امکان مدرسه رفتن ندارند و بنابر اعلام یونسیف، بیش از نیمی از مردم این کشور نیازمند کمک‌های فوری هستند. 69 درصد از سوریه‌ایها در فقر مطلق زندگی می‌کنند و با روزی کمتر از 2 دلار روزگار می‌گذرانند. میزان بیکاری هم در این منطقه نگران کننده است  به طوری که در میان جوانان زیر 25 ساله، سه‌چهارم افراد بیکار هستند.

در آلمان احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی در زمینه امکان بازگرداندن پناهجویان به سوریه در حال بحث هستند و «یواخیم هرمان» رئیس امور داخلی ایالت بایرن هم خواستار بررسی امکان باز گرداندن پناهجویان شده است که با مخالفت سیاستمداران حزب دموکرات‌مسیحی مواجه شده است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:15آذر 1396، کدخبر:13960915000205  ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین