پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه ۴۲ هزار معلول جسمی و ذهنی تحت پوشش بهزیستی گیلان است گفت: از میان آنان ۱۷ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۱۱ هزار نفر معلوم ذهنی هستند.

شعار سالمحمدرضا پارسی ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان اظهار داشت: 42 هزار معلول جسمی و ذهنی تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اهداف تشکیل سازمان بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان داشت: این سازمان با هدف حمایت از زنان بی‌سرپرست، کودکان و معلولان تشکیل شده است.

پارسی با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در سال 83 به تصویب مجلس شورای انقلاب اسلامی رسیده و در حال حاضر در حال بازنگری است خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و کمک ترک اعتیاد معتادان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه 17 هزار معلول جسمی حرکتی و 11 هزار معلوم ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی گیلان است ابراز داشت: 3 هزار و 500 بیمار روانی، 6 هزار ناشنوا و 4 هزار نابینا نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به سایر خدمات این سازمان جهت حمایت از معلولان گفت: در حال حاضر 37 مرکز نگهداری شبانه‌روزی و 34 مرکز نگهداری روزانه جهت نگهداری از معلولان وجود دارد.

پارسی با بیان اینکه روزانه 2 هزار معلول در مراکز روزانه این سازمان نگهداری می‌شوند افزود: 7 هزار نفر از معلولان تحت پوشش این سازمان توسط روانپزشکان و پزشکان در منزل ویزیت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه 12 هزار نفر از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان گیلان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند اظهار داشت: مستمری این تعداد از مستمری بگیران امسال 3 برابر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اعلام اینکه سازمان بهزیستی گیلان کمک هزینه دانشجویان معلول جسمی را نیز پرداخت می‌کند عنوان داشت: بالغ بر هزار و 400 خانوار چند معلولی در گیلان وجود دارد که وظیفه بهزیستی تامین مسکن آنان است.

پارسی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال برای معلولان استان گیلان عنوان داشت: امسال 26 میلیارد و 400 میلیون تومان برای تامین اشتغال هزار و 400 نفر از معلولان تخصیص داده شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 367 خانه برای معلولان فراهم شده و تا پایان امسال 250 واحد مسکونی دیگر نیز آماده می‌شود افزود: اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گیلان برای جلوگیری از مواردی مانند کودک آزاری و خودکشی در حال فعالیت است و تعداد آن از 5 مرکز به 11 مرکز افزایش پیدا کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 آذر 96، کدمطلب:1595294، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین