پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاش با تشریح عملکرد حوزه توان بخشی این اداره گفت: تعداد کل معلولین تحت پوشش این اداره در حوزه توان بخشی 3438 نفر هستند که 846 نفر معلول ذهنی که ماهیانه مبلغ 900 هزار ریال مستمری دریافت می‌نمایند.

شعار سال: ادریس تمندانی افزود: 43 نفر معلول ضایع نخاعی نیز ماهیانه مبلغ 150 هزار تومان حق پرستاری دریافت و 2549 نفر نیز از خدمات توانبخشی فعال استفاده می کنند.

وی بیان کرد: پرداخت شهریه به 46 نفر از دانشجویان معلول که مشغول به تحصیل در دانشگاه های پیام نور آزاد و شبانه هستند و پرداخت هزینه های انشعاب آب و برق معلولین بصورت رایگان و پرداخت کمک هزینه خوابگاه و غذا به دانشجویان معلول مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی 9 نفر هر کدام 95 میلیون ریال در کنار پرداخت کمک هزینه تحصیلی به تعداد 120 نفر از دانش آموزان تحت پوشش از اقدامات دیگر این اداره است.

وی توزیع وسایل کمک توان بخشی از قبیل ویلچر، عصا، واکر و غیره بین معلولین، پرداخت کلیه هزینه های درمان معلولین، پرداخت هزینه های کاشت حلزون معلولین به مبلغ 50 میلیون ریال، پرداخت هزینه های پروتز و کفش طبی، ساماندهی بیماران روانی معافیت یکی از فرزندان خانواده های دارای دو معلول، اجرای طرح CBR (توانبخشی مبتنی بر جامعه)، شناسایی تعداد 250 معلول با همکاری دهیاری ها که هیچ گونه دسترسی به خدمات بهزیستی نداشته اند و نیاز سنجی مشکلات آنها توسط مدد کار و ارائه خدمات در زمینه های متناسب سازی محیط اشتغال، پرداخت هزینه های درمان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی گفت: در حوزه مسکن نیز ساخت 29 مسکن برای خانواده های دو معلول روستایی به مبلغ هرکدام 180 میلیون ریال از طریق تفاهم نامه سه جانبه بهزیستی بنیاد مسکن و بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی شروع شده است.

تمندانی پرداخت هزینه های آموزشی معلولین به مراکز فنی و حرفه ای در خصوص حرفه آموزی را از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف برشمرد.

وی با تشریح مشکلات معلولان هم تصریح کرد: بیشتر از هشتاد درصد محیط و مبلمان شهری برای حضور افراد دارای معلولیت وضعیت مطلوب و مناسبی ندارند و دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی رفاهی و تفریحی و ورزشی و اداری برای این افراد به سختی امکان پذیر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کد مطلب: 969-4414-5 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین