پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
آنچه مشخص است فرار اصلاح طلبان به پاسخگویی به مشکلاتی است که این دولت به وجود آورده و حتی در صورت قبول اینکه دولت احمدی نژاد کابوس یا هر آنچه اصلاح طلبان می گویند باشد، چرا در مقابل تکرار مشکلات به مراتب بدتر از آن دوران در دولت روحانی سکوت کرده اند!

شعارسال:در سال های اخیرفعالین سیاسی اصلاح طلب گذشته را چنان کابوس وار نشان می دهند تا مردم را از تکرار این کابوس ها با اقبال به خود بهراسانند و همچنان در این هراس خودساخته، رای و نظر مردم را به خود جلب کنند

 فعالین سیاسی اصلاح طلب همچنان از دوران سیاه احمدی نژاد می گویند و تمامی بحران ها و مشکلات را به آن نسبت به می دهند. آنها برای اینکه معضلات دولت روحانی را توجیه کنند، دیواری کوتاه تر از دولت سابق پیدا نکرده و بعد از 5 سال از دولت اعتدالی، مسئولیت آن را برای پاسخگویی در برابر مشکلات بسیار ناچیز می دانند.

علی شکوری راد در سخنرانی خود در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت 16 آذر اعتراف ناخواسته ای می کند و بر این نظر است که مردم در سال 92 علی رغم سپری کردن دو دوره احمدی نژاد، اصلاح طلب نمی خواستند: "ما دوره احمدی‌نژاد را به همه سیاهی‌اش عبور کردیم و از اصلاحات به بهبود خواهی عدول کردیم. ما می‌دانستیم روحانی اصلاح‌طلب نیست ولی از او حمایت کردیم چون می‌دانستیم جامعه پذیرای یک اصلاح‌طلب نیست."

با این وجود این فعال اصلاح طلب راهبرد دوقطبی خیر و شر را دنبال می کند و از آینده ای می گوید که اگر مردم اصلاح طلب نشوند و خواست های آنها را پیگیری نکنند، این آینده سیاه بر جامعه مستولی خواهد گشت: " ما در شرایط دشواری هستیم. اصلاح‌طلبان هوشمندانه توانستند دایره شمول خود را گسترش بدهند و به اکثریت جامعه تبدیل شوند و اگر اتحاد و انسجام خود را از دست بدهیم کسی بدتر از احمدی‌نژاد بر ما حاکم می‌شود... طرف مقابل بی رهبر و شکست‌خورده و سرخورده است و نمی‌تواند به ما ضربه بزند بلکه اختلاف و شکاف درونی می‌تواند ما را شکست بدهد. طرف مقابل توان شکست دادن ما را ندارد. "

درست کردن مترسک از دوران دولت سابق و پر و بال دادن به آن، گویای این واقعیت است که اصلاح طلبان به چنین راهبردی اطمینان کامل دارند و بر این نظرند می توانند با ادامه چنین سیاستی در انتخابات پیش رو پیروز میدان باشند. چه کسانی از احمدی نژاد حمایت کردند؟ پاسخ به این سوال را در معادلات سیاسی گنجانده و اصولگرایان و نیروهای وابسته به راست را مسئول اصلی اوضاعی به قول آنها سیاه و کابوس وار، معرفی می کنند. محمدرضا خاتمی، نائب رئیس مجلس ششم در سخنرانی روز دانشجو دانشگاه تهران دقیقا انگشت بر این نقطه می گذارد: " آنهایی که ۸ سال کشور را به باد فنا دادند و آنهایی که با تمام امکانات از این عناصر دفاع و پشتیبانی کردند امروز نمی‌آیند بگویند که چه بر سر مملکت آوردند."

حفظ عنصر ترس و هراس در جامعه از وقوع و تکرار دولت نهم و دهم، شاه بیت سخنرانی های اصلاح طلبان در روز دانشجو بود تا همزمان حمایت خود از دولت روحانی در انتخابات را توجیه کنند و هم مهملی باشد برای انتخابات آینده که اگر به غیر از این رفتار شود، کابوس تکرار خواهد شد! جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران در سخنرانی خود در روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی انتخاب ها و ترس ها را اینگونه تبیین می کند: " کسانی که به آقای خاتمی نقد دارند که چرا در این انتخابات هم با تکرار خود مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کرد، بدانند که اگر آن تکرار نبود ما همین مقدار فضا را هم نداشتیم و نمی‌توانستیم مطالبات مان را دنبال کنیم در نتیجه مسیر قبل ادامه می یافت و کشور با مشکلات بیشتری مواجه می‌شد. اگر انتخابات و حضور مردم و رای به آقای روحانی نبود امروز به جای آقای غلامی، فرهاد رهبر وزیر علوم بود."

آنچه مشخص است فرار اصلاح طلبان به پاسخگویی به مشکلاتی است که این دولت به وجود آورده و حتی در صورت قبول اینکه دولت احمدی نژاد کابوس یا هر آنچه اصلاح طلبان می گویند باشد، چرا در مقابل تکرار مشکلات به مراتب بدتر از آن دوران در دولت روحانی سکوت کرده اند! قیمت دلار نزدیک به 4300 تومان شده ولی هیچ کدام از فعالین اصلاح طلب و رسانه های آن، از آن دم نمی زنند. این در حالیست که ورود دلار در سال 91 به کانال چهار هزارتومان چنان به شاه بیت رسانه های اصلاح طلب تبدیل شد و زمین و زمان را با آن به هم دوختند که از خاطره ها نرفته و به نحوی به آشفته بازار دلار و سکه دامن می زدند.

بازی دوگانه اصلاح طلبان با مردم نمادی از سیاست ورزی معطوف به قدرت است که برای دستیابی به آن دست به هر اقدامی می زنند. در سال 88 خود را در مقابل نظام و امنیت کشور قرار دادند و در سال های اخیر با دورغ سازی، توهم سازی، ترس سازی و کابوس سازی علیه نیروهای رقیب، جنگ اذهان راه انداخته اند تا با گمراه کردن ذهنیت جامعه از واقعیت های موجود، خود را تنها آلترناتیو نجات بخش مشکلات و معضلات نجات دهند. در عین حال حاضر نیستند به صورت صریح از مشکلاتی بگویند که به مراتب از دوره دولت نهم و دهم بدتر هستند، چرا که انتخاب آنها در انتخابات را با شبهه روبه رو می سازد. اعتقاد به پیروزی راحت در انتخابات آینده تنها به خاطر همین تصورات اصلاح طلبان درباره وجود ترس در میان مردم از دوره سابق شکل گرفته است که آنها به آن دامن می زنند و تشدیش می کنند. به هر حال آنچه مشخص است، زمانیکه اصلاح طلبان به پیروزی در انتخابات باور داشتند و گزینه خود را پیروز نهایی می دانستند، مردم راه دیگری را انتخاب کرده و شرایط واقعی جامعه، اقتصاد، سیاست را در انتخاب خود لحاظ کرده اند. به طور کلی در در دنیای سیاست بر یک پاشنه نمی چرخد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جهان نیوز ، تاریخ انتشار20آذر 96، کد خبر: 572158 ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین