پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
نجفقلیان، سخنگوی ائتلاف: موضع آبادگران نواندیش شامل تعامل و حمایت از دولت خواهد بود

شعار سال: آبادگران ارومیه با عنوان (آبادگران نواندیش) برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام حضور کرد

سبحان نجفقلیان گفت: به عنوان سخنگوی جریان آبادگران نواندیش ارومیه حضور این جریان در فضای انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی را اعلام می کنم.

وی با تاکید بر اینکه آبادگران نواندیش همان جریان معرفی شده و پیروز در انتخابات چهارمین دور شورای اسلامی شهر ارومیه می باشد، ادامه داد: آبادگران نواندیش یک جریان فکری مستقل و بومی بوده و قطعا ارتباطی با جریان های سیاسی مشابه و همسان خود ندارد و رویکرد آن بر مبنای برنامه ریزی و توسعه محوری می باشد.

سخنگوی آبادگران نواندیش مانیفیست آبادگران نواندیش را اینگونه تشریح کرد: در سال 91 همزمان با انتخاب جناب آقای محمد حضرت پور به عنوان شهردار ارومیه، برنامه جامعی برای توسعه و آبادانی شهر ارومیه تحت عنوان "سند چشم انداز ارومیه در افق 1404" مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت. این سند وضعیت ارومیه را در سال 1404 در هفت محور: اقتصاد شهری، زیرساخت های شهری، مدیریت شهری، حمل و نقل شهری، محیط زیست، معماری و بافت شهری و فرهنگی و اجتماعی تعیین و توصیف کرده و برای نیل به توسعه همه جانبه و پایدار ارائه طریق می کند.

نجفقلیان اظهار داشت: تعدادی از فعالان اجتماعی و سیاسی استان به این باور رسیدند که سند مذکور نسخه محرومیت زدایی و پیشرفت ارومیه می باشد و برای حمایت از عملیاتی شدن آن هم قسم شدند و به دور از انظار عموم و فارغ از هرگونه هیاهوی سیاسی و اقدامات نمایشی، پیگیر لوازم نیل به این هدف شدند.

او ادامه داد: یکی از مهم ترین لوازم تحقق این امر، همسویی سیاست های شورای اسلامی شهر با این سند بود لذا حامیان توسعه پایدار شهر، با هدف تشکیل چنین شورایی، تحت نام "آبادگران" وارد فضای انتخابات چهارمین دور شورای اسلامی شهر ارومیه شدند و با تشکیل ستاد و اعلام لیست ائتلافی نهایتا به توفیق لازم دست یافتند و اکثریت کرسی های شورای اسلامی شهر به کاندیداهای همسو و معتقد به سند چشم انداز رسید.

سخنگوی آبادگران نواندیش افزود: یکی از اولین اقدامات شورای چهارم، تصویب این سند در بخش های مختلف بود و همزمان، اقدامات عملیاتی توسط مدیریت شهری شتاب گرفت که به نظر اعضای اتاق فکر آبادگران و اذعان شخص آقای شهردار، توفیقات کسب شده کنونی ناشی از توجه و عمل به همین سند می باشد.

نجفقلیان در خصوص ضرورت حضور آبادگران در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتا نمی توان تمام رئوس سند چشم انداز توسعه ارومیه را صرفا با تکیه بر ابزارها و منابع بومی عملی کرد و ادامه حرکت قطار توسعه و سازندگی ارومیه نیاز به حضور در تصمیم گیری های کلان دارد یعنی این جریان لاجرم باید در برنامه ریزی و تصمیم گیری های ملی که معطوف به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه می باشند، مشارکت داشته و بسترهای پیشبرد سند چشم انداز را از مرکز پایه ریزی کند لذا کسب کرسی در قوه قانونگزاری و نظارت غیرقابل اجتناب شده و آبادگران به عنوان فرصتی برای پیشرفت و توسعه ارومیه مصمم به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم شدند.

وی با بیان اینکه آبادگران نواندیش دارای استقلال سیاسی و فکری بوده و یکی از اهداف اضافه شدن پسوند "نواندیش" تمایزسازی بیشتر با جریان های مشابه می باشد، مواضع سیاسی این جریان را اینگونه تشریح نمود: اعتقاد و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وقانون اساسی و احترام به حاکمیت قانون و نهادهای قانونی نظام مشی ثابت و اساسی آبادگران نواندیش می باشد.این جریان صرفا درصدد عملی شدن سند چشم انداز توسعه ارومیه بوده و وارد تقسیم بندی ها و رقابت ها و احیانا منازعات سیاسی رایج کشور نخواهد شد و اتفاقا دامن زدن به هرگونه اختلاف سیاسی و قومی و غیره را برای توسعه و آبادانی ارومیه مضر می دانند.

وی خاطرنشان کرد: زدودن غبار فقر و عقب ماندگی از چهره ارومیه ی عزیز با مقابله و منازعه حاصل نخواهد شد و درهای این جریان بر روی کارشناسان و صاحب نظران و دلسوزان واقعی شهر ارومیه چه از میان اصولگرایان و چه از میان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بازاست.

وی در تشریح بیشتر خط مشی سیاسی آبادگران نواندیش اضافه کرد: آبادگران نواندیش توسعه محوری را سرلوحه خود قرار داده و معتقدند کار سیاسی توسط احزاب و گروه های سیاسی باید انجام شود لیکن با توجه به اهمیت حیاتی تعامل با دولت که لازمه ی پیشبرد سند توسعه ارومیه است، در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی نام گرفته و ختم به دو انتخابات حساس و سرنوشت ساز می شود؛ موضع آبادگران نواندیش شامل تعامل و حمایت از دولت خواهد بود. نجفقلیان با اشاره به اینکه مواضع جریان آبادگران نواندیش به مرور از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد اظهار داشت: جریان آبادگران نواندیش در ایام قانونی تبلیغات اقدام به معرفی لیست ائتلاف سه نفری از میان کاندیداهای همسو و حاضر در صحنه خواهد کرد و هم اکنون اتاق فکر این جریان در حال مطالعه و بررسی راهکارها و مصادیق مربوطه هستند. سخنگوی آبادگران نواندیش در پایان به رعایت اخلاق در انتخابات و پرهیز از تخریب و توهین و شایعه پراکنی توسط تمام کاندیداها و جریانات سیاسی تاکید نموده و تصریح کرد که جریان آبادگران نواندیش همچون گذشته متعهد و ملزم به رعایت این اصول خواهد بود.

لازم به ذکر است در جلسه شورای سیاستگزاری ائتلاف آبادگران نواندیش، سایت خبری تحلیلی آینانیوز به عنوان ارگان رسمی اطلاع رسانی این ائتلاف تعیین شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از سايت خبري تحليلي آينا نيوز، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394، کد مطلب: -:www. ainanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین