بسیاری از ما وقتی برای خرید به سوپرمارکت میرویم، فهرستی از وسایل موردنیاز را همراه خود داریم. فهرستی که احتمالاً نامهای آشنایی مثل تاید، ریکا، وایتکس و ... در آن دیده میشوند. این اسمها که سالهاست روی زبان ما میچرخد و فکر میکنیم نام ماده ضدعفونیکننده از اول وایتکس بوده و ریکا، احتمالاً اسم دیگر مایع ظرفشویی است از کجا و کی وارد زبان ما شدهاند و چه تاریخچهای دارند؟ بیشتر اینها نام برندهای معروف جهانی هستند که از یک زمانی وارد کشور ما شدند و بعد از آن حتی اگر دیگر خودشان نبودند ولی نامشان ماند و ظاهرا به این راحتیها هم رفتنی نیست. البته بعضی از آنها مثل کلینکس خیلی کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و مردم از واژه دستمال کاغذی بیشتر استفاده میکنند اما هنوز هم بعضی از قدیمیها بنا به عادت از فروشنده، کلینکس میخواهند.
شعار سال: در طول سال ها، از یک نام تجاری بیشتر از یک نشان استفاده می شود . در واقع این نشانه ها، یک حافظه ی بصری و تاریخچه ای برای شرکت به وجود می آورند که منعکس کننده سنت ها ، ارزش ها و ویژگی های رقابتی است.در صورتی که یک کالا برای اولین بار وارد یک کشور شده و یا ساخته شود و دارای رقیب نبوده و از کیفیت و کارآمدی خوبی هم برخوردار باشد، عموما نام کالای تولیدی خود را بعنوان نام عمومی کالا، به مخاطب می قبولاند و در ادبیات عامه مورد استفاده قرار می گیرد.
حضور و تأثیر برخي برندها آنقدر آشکار است که به عنوان مثال در فروشگاهها هنوز پس از سالها مشتریان هر دستمال کاغذی را "کلینکس" میخوانند و ...

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون