پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

برندهایی که به خاطر معروف بودن نام کالا شدند

بسیاری از ما وقتی برای خرید به سوپرمارکت می‌رویم، فهرستی از وسایل موردنیاز را همراه خود داریم. فهرستی که احتمالاً نام‌های آشنایی مثل تاید، ریکا، وایتکس و ... در آن دیده می‌شوند. این اسم‌ها که سال‌هاست روی زبان ما می‌چرخد و فکر می‌کنیم نام ماده ضدعفونی‌کننده از اول وایتکس بوده و ریکا، احتمالاً اسم دیگر مایع ظرفشویی است از کجا و کی وارد زبان ما شده‌اند و چه تاریخچه‌ای دارند؟ بیشتر این‌ها نام برندهای معروف جهانی هستند که از یک زمانی وارد کشور ما شدند و بعد از آن حتی اگر دیگر خودشان نبودند ولی نام‌شان ماند و ظاهرا به این راحتی‌ها هم رفتنی نیست. البته بعضی از آن‌ها مثل کلینکس خیلی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم از واژه دستمال کاغذی بیشتر استفاده می‌کنند اما هنوز هم بعضی از قدیمی‌ها بنا به عادت از فروشنده، کلینکس می‌خواهند.

شعار سال: در طول سال ها، از یک نام تجاری بیشتر از یک نشان استفاده می شود . در واقع این نشانه ها، یک حافظه ی بصری و تاریخچه ای برای شرکت به وجود می آورند که منعکس کننده سنت ها ، ارزش ها و ویژگی های رقابتی است.در صورتی که یک کالا برای اولین بار وارد یک کشور شده و یا ساخته شود و دارای رقیب نبوده و از کیفیت و کارآمدی خوبی هم برخوردار باشد، عموما نام کالای تولیدی خود را بعنوان نام عمومی کالا، به مخاطب می قبولاند و در ادبیات عامه مورد استفاده قرار می گیرد.
حضور و تأثیر برخي برندها آنقدر آشکار است که به عنوان مثال در فروشگاه‌ها هنوز پس از سال‌ها مشتریان هر دستمال کاغذی را "کلینکس" ‌می‌خوانند و ...

برندهایی که به خاطر معروف بودن نام کالا شدند

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
خبرهای مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین